י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ליטושי קמפיין אחרונים

התגוששויות מימין לנתניהו | ביבי בז למי שבכיס שלו

שחקנים רבים חדשים וותיקים יותר ופחות הצטרפו למאבק על מושב מכובד כמה שיותר בכנסת ה-24, בעוד פחות מ-48 שעות ייפתחו הקלפיות, סיכמנו עבורכם את דברי המתמודדים בשעה קריטית זו

התגוששויות מימין לנתניהו | ביבי בז למי שבכיס שלו
המועמדים לראשות הממשלה צילום: פלאש 90/לע"מ

הקמפיינרים מותשים, בחדרים אפופי העשן מסכמים מי בסיפוק ומי באכזבה חודשים של הכנה לקראת הבחירות לכנסת ה-24. הבוקר (ראשון) נכנסנו לישורת האחרונה. פחות מ-48 שעות נותרו לפתיחת הקלפיות ובמפלגות השונות מחדדים מסרים ומלטשים את האסטרטגיה הסופית.

בזירה הפוליטית הרוחות סוערות ומתוחות, וכאמור פחות מיומיים לפתיחת שערי הקלפיות, וראשי המפלגות השונים מתקוטטים זה עם זה. מהבוקר מוצפים עם ישראל בהודעות אישיות ממועמד זה לחברו, הודעות שמשום מה נשלחות ישירות לכלי התקשורת.

ב-3 מילים ניתן לסכם את היום הנוכחי, אחד לפני האחרון של הקמפיין, מועד שכבר אסור לפרסם בו סקרים בעקבות קרבתו הכה גבוהה לבחירות: כולם נגד כולם, כך, פשוטו כמשמעו. חלק נבחר מהציטוטים לפניכם, המעניינים יותר הם ההתגוששויות במפלגות שמימין לנתניהו המתחרות מי נחשב פחות לילד הכאפות של נתניהו:

הליכוד נגד בנט

"‏‎בנט, אנחנו מוכנים לעימות רק עם מי שמתמודד לראשות הממשלה, לא עם מי שמעביר קולות מימין לממשלה עם לפיד".

‏בנט נגד סמוטריץ

מועמד ימינה נפתלי בנט אמר למתי טוכפלד בגלי ישראל: ״אני לא צריך להוכיח את העמידה שלי, עמדתי הרבה יותר מבצלאל והבאתי הישגים, כואב לי שהוא שוב חוזר להיות מש״ק דת כזה כנוע, מעין ילד כאפות של ביבי, זו לא הדרך הנכונה, ביבי בז למי שבכיס שלו״.

סמוטריץ' נגד בנט

לאחר כתב ארוך בו פירק סמוטריץ את טענותיו של בנט, כתב סמוטריץ: "נפתלי אחי. האם אתה מתחייב לבוא לממשלת ימין? האם אתה מתחייב שלא תהיה שותף בשום צורה לממשלת שמאל או שזוכה לרוב בתמיכת השמאל? האם אתה מתחייב שלא תיקח את קולות הבוחרים לטובת ממשלה יחד או בתמיכת יאיר לפיד, מרב מיכאלי, איווט ליברמן וניצן הורביץ? אני מתחייב!".

ליברמן נגד גנץ וזליכה

"גנץ וזליכה לאן אתם רצים? במסלול הריצה שלכם יש שני נתיבים או הכתרת נתניהו כראש ממשלה או הכתרת נתניהו כראש ממשלה. אני קורא לכם לגלות אחריות, לא לשרוף קולות חשובים של גוש השינוי ולהודיע שהפעם אתם בוחרים לבחור ולא להיבחר".

יהדות התורה נגד ליברמן

"‏ליברמן, אתה הוא אחראי לתקיפת השנאה נגד הבחור החרדי הבוקר. תגנה את האלימות ותפסיק את ההסתה מיד!" בטור מיוחד הבוקר ב'ידיעות אחרונות כתב ח"כ משה גפני: "אצלי ואצל חבריי ביהדות התורה, הכנסת היא לא ג'וב ולא סידור עבודה. אנחנו לא כאן כדי לעשות רוח וצלצולים ולא בשביל להרגיש חשובים ומורמים מעם. למעשה, בדיוק הפוך – אנחנו משרתים. אנחנו משרתים של העם, של המצביעים שלנו, וגם של אלה שלא".

לפיד נגד כולם

במשדר מיוחד באולפן ynet תקף לפיד את שאר המתמודדים מולו, על נתניהו אמר: אני אעשה הכל כדי להחליף את נתניהו. לשאלה האם יוותר על ראשות הממשלה השיב: הכל. כל האפשרויות על השולחן. עוד הוסיף והתייחסת לסאגת העימות: ״שנתניהו לא יחליט בשבילי מה להגיד. אף אחד לא יגיד לי מה לעשות, בטח לא הוא. על בנט וסער שאומרים שהוא חסום להרכבת ממשלה אמר: ״אלה דיבורי קמפיין״.

רע"מ בעד

בידיעות אחרונות פרסם הבוקר מנסור עבאס טור מיוחד לקראת הבחירות בו כתב: "הערבית המאוחדת (רע"מ) יוצאת בבחירות האלה לדרך חדשה, בשאיפה להגשים שותפות אזרחית מלאה, ולהעמיד במרכז השיח הציבורי את מצוקותיו ודרישותיו של הציבור הערבי במטרה להשפיע על המציאות לטובת העתיד של הבנים והבנות שלנו.

עודה: נתניהו נגד כולם

גם יושב הראש שלו לשעבר איימן עודה כתב ב'ידיעות אחרונות': "במערכות הבחירות האחרונות מספיק היה להסתכל על נתניהו כדי להבין למה הרשימה המשותפת היא הבחירה של כל דמוקרט בישראל. מ"הערבים נוהרים" ו"רוצים להשמיד אותנו", דרך חוק הלאום ועד עסקת המאה – נתניהו הסית ופגע בנו, האזרחים הערבים, בכל הכוח".

ש"ס בעד ליכוד חזק

שר הפנים אריה דרעי שלח אף הוא טור ל'ידיעות אחרונות': "אם ש"ס לא תהיה חזקה מי ישמור על המסורת, הכשרות, השבת, הגיור, מול הבג"ץ והשינויים שרוצים הרפורמים להכניס? גם נתניהו יודע שש"ס מחזקת אותו יותר מהחברים שלו בליכוד. אצלנו כל קול הולך לתמיכה בנתניהו, זה ודאי".

סער: שבנט יהיה נגד נתניהו

גדעון סער שמספר המנדטים שלו הולך ומתנדף היה עסוק היום בקריאה לנפתלי בנט להצהיר כי לא יתמוך בנתניהו: "נפתלי ידידי, אני קורא לך להכריז עוד הערב שהחלטת להצטרף לממשלת שינוי אחרי הבחירות. מיד אחרי הודעתך נשב יחד, נסדיר את כל העניינים. יש רגעים בהיסטוריה שאם לא עושים בהם את הדבר הנכון, מצטערים לכל החיים, אנחנו ברגע כזה".

 

בחירות בנימין נתניהו קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד