י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשק את ראשי המפלגות החרדיות

סמוטריץ' לדרעי וגפני: תתחייבו שלא לשבת עם ליברמן בממשלה

יו"ר מפלגת הציונות הדתית לעמיתיו מהמפלגות החרדיות על רקע הכאת הצעיר החרדי באוטובוס הבוקר: הגיע הזמן לגבות מחיר פוליטי מליברמן | הוא רומז: הימנעותכם עד כה מהכרזה כזו "מעידה על קיומו של דיל, לפחות ברמה הפוטנציאלית, בין הצדדים"

סמוטריץ' לדרעי וגפני: תתחייבו שלא לשבת עם ליברמן בממשלה
סמוטריץ'/ליברמן צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע התקרית המחרידה במהלכה הוכה הבוקר צעיר חרדי על לא עוול בכפו באוטובוס, במה שנראה כמו תוצאה ישירה של ההסתה הבוקעת מבית מדרשו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, משגר יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קריאה לעמיתיו מהמפלגות החרדיות: הודיעו על החרמתו הפוליטית של ליברמן – בדומה למה שאני עשיתי.

במכתב ששיגר סמוטריץ' לדרעי, גפני וליצמן, הוא מקדים: "כפי שודאי הבחנתם, בניסיון נואש לקושש קולות של שנאה, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן החריף דרסטית בשבועות האחרונים את התבטאויותיו נגד הציבור הדתי והחרדי"

לדבריו, "אם בעבר היה ניתן לתחום את ההתבטאויות הללו (בדוחק רב) בגבולות חופש הביטוי, ולראות בהן ביטוי למחלוקת פוליטית עם הציבור החרדי ונציגיו בכנסת, הרי שבמערכת הבחירות האחרונה הפכו ההתבטאויות הללו למופע מבחיל ומבעית של אנטישמיות צרופה, כזו שבלי שמץ של גוזמה ניתן לשייך אותה לתקופות אחרות ואפלות בתולדות עמנו, לרבות אלו של שנות השלושים האיומות של המאה שעברה".

"האמירות הללו מחלחלות לשטח. קריקטורות ואמירות דער-שטרמריות שוטפות את הרשת, והתחושה שדמם של החרדים הותר הפכה לדאבוננו הבוקר למציאות מוחשית עם תקיפתו המחרידה של צעיר חרדי באוטובוס ע"י אדם שטוף שנאה שהושפע בסבירות גבוהה מהנ"ל".

סמוטריץ' תוהה על העובדה כי עד  כה הסתפקו חברי הכנסת החרדים בהצהרות בלבד. " "אישית הודעתי כבר בשבוע שעבר, לאחר אמירת "המריצה והמזבלה" כי לא אשב עם ליברמן בממשלה אחת. אלא שלתמיהתי עד לרגע זה התחייבות בסגנון הנ"ל טרם יצאה מכם".

לדברי סמוטריץ', "ההסבר הקלוש לפיו הדבר עלול לחזק את ליברמן אינו עומד במבחן הסבירות והמציאות נוכח המציאות שנוצרה. מה גם שלהזכירכם את יאיר לפיד פסלו המפלגות החרדיות בזמנו על הרבה פחות מזה".

סמוטריץ' גם רומז לשמועות על הבנה מסויימת בין הצדדים שמאפשרת לליברמן להמשיך להתבטא באופן נוטף ארס מבלי לשלם על כך מחיר. " התחייבות שכזו יש בה כדי להזים רחש בחש שנוצר כאילו ההסתפקות שלכם בתגובות נזעמות בלבד ללא הצהרה על גביית מחיר פוליטי ממשי מליברמן מעידה על קיומו של דיל, לפחות ברמה הפוטנציאלית, בין הצדדים".

"לסיכום אבקשכם להצטרף אלי ולהצהיר נחרצות: לא נשב עם ליברמן בכל קונסטלציה שהיא. בטוחני שלהצהרה שכזו יהיה אפקט פוליטי משמעותי ולו ברמת ההבנה לעתיד של כל מסית פוטנציאלי שעל דיבורים והשתלחויות נתעבות מהסוג הזה – משלמים מחיר", חותם סמוטריץ' את הפניה.

בצלאל סמוטריץ' הסיעות החרדיות שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד