י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

הלחץ עשה את שלו: משרד החינוך משנה את גזירת הכוללים

ימים ספורים לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את גזירת הכוללים תוצרת משרד החינוך, כולל פניות ליועמ"ש ואיום בעתירה לבג"צ, הערב המשרד נכנע ומשנה את הנהלים. "ההנחייה לדווח על תלמידים בבידוד התייחסה למוסדות חדשים, בלבד, ובייחוד לכוללים שפעלו בשטח הפתוח", מבהירים

הלחץ עשה את שלו: משרד החינוך משנה את גזירת הכוללים
כולל 'עטרת שלמה' במודיעין עילית צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' שחשף לראשונה את גזירת הכוללים, שכוללת חובת רישום כל האברכים בכל בוקר בשעה 10:00 וכן דיווח על תכני הלימוד ואפשרות שנציגי משרד החינוך ייקחו חלק בשיעורים.

בעקבות הפרסום, התאגדו מספר כוללים וישיבות יחד ופנו הן ליועמ"ש אביחי מנדלבליט והן למשרד החינוך בטענה כי התקנות אינן חוקיות ויש לבטלם. 'בחדרי חרדים' פרסם כי הם איימו בעתירה לבג"צ.

הערב (ראשון) פרסמו במשרד החינוך 'הבהרה' שתבטל את גזירת הכוללים, "בעקבות פניות שהתקבלו באגף, נבקש להבהיר כי ההנחייה לדווח על תלמידים בבידוד עד השעה 10:00 בכל בוקר התייחסה בעת הפרסום למוסדות חדשים, בלבד, ובייחוד לכוללים שפעלו בשטח הפתוח אשר כחלק מהליך ההכרה נדרשים לעבור ביקורת".

במשרד החינוך ציינו עוד בהבהרה כי התקנות, הגיעו "על מנת לאפשר ביקורות מהירות ויעילות, ולקדם את הליך האישור של מוסדות אלה".

בכל אופן הודיעו במשרד, "לקראת תחילת "זמן קיץ" יפורסמו הנחיות עדכניות למוסדות התורניים, בהתאם לתקנות ולאפשרויות קיום הלימודים שיותאמו לזמן החדש".

ראשי כוללים כוללים משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד