י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האבטחה תוגברה

נמנע חיסול דרמטי: המזימה האיראנית נחשפה

בתקשורת האמריקאית מדווחים בשעות האחרונות כי ארגוני המודיעין בארה"ב חשפו מזימה של איראן, כחלק מנקמה על חיסולו של קאסם סולימאני בעיראק. לפי התכנית, האיראנים תכננו להתנקש בסגן רמטכ"ל צבא ארה"ב שמתגורר בבסיס הצבאי בוושינגטון הבירה

נמנע חיסול דרמטי: המזימה האיראנית נחשפה
אילוסטרציה צילום: pixbay

איראן איימה לתקוף בסיס צבאי בוושינגטון הבירה ולהרוג את הגנרל ג'וזף מרטין, הסוכנות לביטחון לאומי יירטה שיחה בינואר המצביעה על כך שמשמר המהפכה האיראני דן בביצוע תקיפה נגד בסיס פורט מקנייר, כדי להרוג את הגנרל מרטין, סגן הרמטכ"ל של צבא ארה"ב. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות AP וציטטה בכירים במודיעין.

סוכנות המודיעין האזינה לשיחה בקרב אנשי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שבה דנו בכירים כיצד לנקום את הריגתו של הגנרל קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארה"ב בינואר 2020.

משמרות המהפכה דנו באפשרות לעשות בבסיס פיגועים בסגנון המשחתת "קול" כמו פיגוע ההתאבדות באוקטובר 2000 אז סירה קטנה התפוצצה בסמוך לספינה בנמל עדן בתימן והרגה 17 חיילים אמריקאים.

בנוסף חשף המודיעין האמריקאי איומים נגד הגנרל ג'וזף מרטין. האיראנים תכננו לחדור לתוך הבסיס, כך מסרו אנשי המודיעין לסוכנות הידיעות AP. בבסיס מתגורר הגנרל מרטין. האיומים הביאו את הצבא להגביר את האבטחה סביב הבסיס 'פורט מקנייר', שממוקם בסמוך לתעלת מים.

מפקד בכיר, עומר ג'ונס, מפקד המחוז הצבאי בוושינגטון, אמר כי ישנם איומים "אמינים וספציפיים" נגד בכירי הצבא המתגוררים בבסיס, ואמר כי שחיין אחד נעצר לאחר שחדר לבסיס דרך הנהר.

איראן צבא ארה''ב קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד