י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תיערך שיחת חידוד"

מכה לגדעון סער: עתירתו נגד העיתונאי נדחתה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה הערב את עתירת מפלגת תקווה חדשה שדרשה להשתיק את פרשן גלי צה"ל יעקב ברדוגו בטענה כי הוא מבצע בתוכניתו תעמולת בחירות פסולה לליכוד. "אין עילה לתת צו בנקודת הזמן הנוכחית"

מכה לגדעון סער: עתירתו נגד העיתונאי נדחתה
גדעון סער/יעקב ברדוגו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן דחה היום (ראשון) את עתירת מפלגת "תקווה חדשה" שדרשה להשתיק את פרשן גלי צה"ל יעקב ברדוגו בטענה כי הוא מבצע "תעמולת בחירות" נגד תקווה חדשה וגדעון סער בתחנה הצבאית.

בהחלטה כתב השופט פוגלמן כי "לאחר שעיינתי בעתירה, בנספח לה ובתגובות לה, הגעתי למסקנה שבהינתן הנסיבות שגל"צ והיועץ עמדו עליהן, אין עילה לתת צו בנקודת הזמן הנוכחית; זאת בלי להידרש, בשלב זה, לגופן של הטענות".

עוד כתב השופט פוגלמן בהתייחסו לתשובה שקיבל ממנהל התחנה: "רשמתי לפניי את הצהרת משיבים אלה בדבר "שיחת החידוד" שתיערך כאמור. חזקה על גל"צ ועורכיה שיסבירו לברדוגו היטב את המותר והאסור, ושיפעלו בהתאם לשיקול דעתם המקצועי למנוע תעמולת בחירות בשידורי התחנה בניגוד לדין".

ביום רביעי האחרון, פנו מתקווה חדשה למפקד 'גלי צה"ל' במכתב בו דרשו למנוע את ההופעות של הפרשן הפוליטי בתחנה. "בדרישתנו להפסיק את הופעותיו של יעקב ברדוגו בתוכניות התחנה", כתבו במפלגה, "הוא הפך את הזכות שניתנה לו לשדר בתחנה לאמצעי תעמולה מובהק".

"מטרת הפרסום והאינטרס העומד בבסיס הופעותיו של מר ברדוגו בתוכניות התחנה לפחות בתקופת הבחירות, הינה להניע מצביעים להצביע למפלגת הליכוד ולהניא מצביעים מלבחור במפלגת תקוה חדשה", הוסיפו.

באותו היום צייץ ברדוגו בחשבון הטוויטר שלו: "סער-שאשא-אלקין שולח את העריק הסדרתי אלקין לראיון עם המראיין ברקאי. אלקין משנה עמדות כמו עורך דין המייצג לקוחות מתחלפים. ושוב 'ברדוגו' נשלף בשיחה. תמשיך לדרדר עצמך מטה מטה".

השר זאב אלקין הגיב על דבריו: "ברדוגו, ברדוגו, ליצן חצר היית, ליצן חצר נשארת. אני מבין שאתה לחוץ ומפחד שאשתף את הציבור בכל מעלליך בחצר המלכותית. רחמים".

בנוסף, באירוע של ארגון חזון לאומי תקף ברדוגו את סער: "סער הוא לא מהחומר של ראשי ממשלה. לדעתי הוא קרוב יותר לאחוז החסימה, הפרויקט קרס. כי יש לו תדמית של פקיד שהוא לא הצליח לשנות אותה. סיבה נוספת - זו מפלגת עריקים. כשזה פקיד ועריק אתה לא יוכל למכור סיפור מנהיגותי לציבור".: "סער הוא לא מהחומר של ראשי ממשלה. לדעתי הוא קרוב יותר לאחוז החסימה, הפרויקט קרס. כי יש לו תדמית של פקיד שהוא לא הצליח לשנות אותה. סיבה נוספת - זו מפלגת עריקים. כשזה פקיד ועריק אתה לא יוכל למכור סיפור מנהיגותי לציבור".

יעקב ברדוגו עוזי פוגלמן מפלגת תקווה חדשה גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד