כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אתם, החילונים, מדברים על גזענות?

חברון גרנביץ מתעצבן: אתם, אנשי התקשורת החילונית, מדברים? לפני שאתם מכתימים אומה שלמה תראו מה קורה אצלכם. אם בג"ץ היה שולח למאסר כל מי שמואשם בגזענות - רבים ממנהלי תיכונים היו בכלא

אתם, החילונים, מדברים על גזענות?

אדם הרחוק משמירת תורה ומצוות לא יבין ולא יבחין לעולם בהבדל בין מותגי חותמות הכשרות ורמתן. "זה כשר וזה כשר, זה רב וזה רב - מה ההבדל"? יטען בתמימות. אנחנו גם לא מצפים מאדם כזה להבין את ההבדל והשוני התהומי בין עיתון חרדי לעיתון כללי.

גם לאחר שהצלחנו לגייס בשבוע האחרון את מיטב המסבירים, אנשי התקשורת, הוגי הדעות והדוברים בציבור החרדי, לא הצלחנו לשכנע אף אחד כי המלחמה בעמנואל היא מלחמת דת ולא מלחמת גזע חלילה; גם אם הצלחנו לשכנע כי אכן מדובר במלחמת דת, ימשיכו המוחות המעוותים לטעון וגם טענו "הרי תורה אחת אתם לומדים ומה ההבדל"?

אך לא השכילו להבין כי לימוד התורה וההטמעה בנפש תלויה בחברה הסובבת. לאף אחד בתוכנו לא הייתה טענה כנגד זרם זה או אחר הדרים בכפיפה אחד בבירת השומרון. בסך הכול "ביקש יעקב לישב בשלווה" ושאף אחד לא יכפה עליו לאחד שני זרמים ושתי תרבויות בכפיפה אחת.

מכיוון שהתקשורת הכללית, ורוב העם היושב בציון, לא הבינו שהמלחמה היא מלחמת דת ומלחמה למען חינוך הילדים והדורות הבאים - היהדות החרדית הייתה חשופה השבוע למתקפה חסרת-תקדים, והואשמה בגזענות ובפסילת האדם בשל מוצאו. לא הועילו כל ההוכחות, התמונות ושמות המשפחה של חלק מהאסירים, ומיזוגי העדות בתוך הכלא - התקשורת העדיפה להתעלם מההוכחות, לנקוט בעמדה אחידה, וחזרה שוב ושוב על צמד המילים המצמרר: הפרדת אשכנזים- ספרדים.

על כן לא נותר לי אלא לבקש מאנשי החינוך והרוח של הציבור הכללי: טלו קורה מבין עיניכם. מי שיפשפש בעיתונות הכללית ויעקוב אחר הגזענות המשתוללת בציבור החילוני, הרי שאם בג"ץ היה שולח למאסר כל מי שמואשם בגזענות - רבים וטובים ממנהלי בתי הספר והתיכונים היו מרצים מאסרם גם בימים אלו.

המציאות מוכיחה כי מנהלי בתי הספר והתיכונים הממוקמים בשכונות היוקרה בתל-אביב וירושלים לא יקבלו לעולם תלמיד המגיע משכונות המכונות 'שכונת מצוקה'. העיתונות הכללית דיווחה בתקופה האחרונה על הפגנות ומחאות של הורים ותלמידים המכונים "בני טובים", שהפגינו נגד רישום וקבלת תלמידים מהשכבה הבינונית והשכונות הסמוכות.

התיכון היוקרתי בקיסריה, סירב לקבל תלמידים מאור עקיבא הסמוכה, בכדי לא להוריד את רמתו ויוקרתו.

מקומות בילויים בתל-אביב מעמידים בפתחיהם אנשי בטחון שדורשים בתוקף הצגת תעודות זהות מהאורחים. אדם המזוהה כמתגורר בעיר 'מצוקה', לא מורשה להיכנס בכדי שלא יוריד מערכו של מקום הבילוי.

העיתונות הכללית דיווחה על אדם בעל מראה "מזרחי" שלא הורשה להיכנס למתחם, בטענה כי המקום סגור לאירוע פרטי. לאחר שהבחין באורח נוסף, בעל חזות בהירה, שנכנס ללא הפרעה, הגיש תלונה במשטרה בגין גזענות ואפליה.

העיתון 'ידיעות אחרונות' שלח שניים מכתביו להגיש 'קורות חיים' לכמה חברות גדולות שפרסמו מודעה בעיתון, ובה הציעו תפקיד ניהולי בכיר. שני הכתבים הגישו 'קורות חיים' זהים לחלוטין ברמת השכלתם, ניסיונם, גילם ומומחיותם, האחד הצהיר ששמו נועם גורן והשני שבתאי בוגנים.
אתם בוודאי מנחשים: נועם גורן זומן לראיון והתקבל לעבודה. שבתאי בוגנים אף לא זכה למענה.

אז לכל יפי הנפש, הפרשנים, הפוליטיקאים, אנשי הרוח והתקשורת: טמנו ראשכם בחול, תקנו ושפרו מעשיכם, לפני שאתם מכתימים ומאשימים אומה שלמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד