י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חבר'ה, די להצגות הנבובות! תתפטרו!

מה דינו של ראש ממשלה שבוגד בשותפים? • למה לא פירסם 'המודיע' את התמליל המלא של ישיבת 'יהדות התורה' ליד הכלא? • ומה לא הספיק אדמונד לקרוא הבוקר בגלל שמיהר לעבודה? • טורו של נחשוני

הצגה לתקשורת. צילום: יעקב נחומי
הצגה לתקשורת. צילום: יעקב נחומי



די להצגות סוף השנה!

היום כבר אין ספק שההתקפה הרציפה עלינו והתקופה הסוערת סביבנו, עשו רק טוב לציבור החרדי.

תמיד ידענו שארץ-ישראל נקנית בייסורים, בואו של משיח כרוך ב'חבלים', אבל רק משנתחוור לנו שבדור שברירי כמו זה שלנו, גם הרצון הבסיסי לשמור על חיי תורה ומצוות ועל חינוך ילדינו על פי צוואת אבותינו, דורשים מאתנו התמודדות שאינה קלה עם מכשולים ובעיקר עם מכשילים, קבלנו מושג מהם אותם 'יסורים' וכיצד ייראו ה'חבלים'.

הבג"צ, התקשורת ודומיהם הבהירו לנו מהן הסכנות הרוחניות האורבות לנו. איראן ושוניאנו, מסביב המבקשים להשמידנו - עושים זאת מהפן הגשמי.

הציבור החרדי מוצא עצמו מוכן יותר מאי פעם. ב'תרגיל הפתע' שערך ביום חמישי האחרון הוכיח שהוא מחושל, מבוגר ומגובש, עם כי עדיין לא ממש מאוחד.

אבל גם זה יגיע.

אחרי תהליך ארוך ומתמשך חצינו בשבוע האחרון את השלב המתקדם שבו המלים הגבוהות האלה שפתחנו בהם, הולכות ומגשימות את עצמן, והופכות למציאות. אבל דווקא במקום הזה, מקנן בלבנו החשש הגדול שלא נצליח להמשיך ולאחוז בהישגים שהגענו אליהם לאורך זמן. הפוליטיקאים שלנו, כמו של אלה שהאמינו פעם באשליה של "ראשית צמיחת גאולתנו", עלולים להביא אותנו להתאכזב ולהסיק שהכל אינו אלא מחזה תעתועים, או הצגה של סוף השנה באחת מהמגמות של בית הספר בעמנואל.

כך זה נראה בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שנערכה אתמול באהל שנמתח בשערי כלא מעשיהו. כך, אנו מעריכים, זה יראה גם בישיבת סיעת שס שתערך ביום ראשון הקרוב בעיר עמנואל.

הצגה אחת גדולה, ולא הטובה בעיר.

'יתד נאמן' ו'המבשר' מלאים היום למכביר בדברי חמשת חברי הכנסת של 'יהדות התורה', שנאמרו בישיבת הסיעה שנערכה אתמול ברמלה לצרכי תעמולה ותקשורת. הישיבה עצמה ארכה לא יותר מ-40 דקות, בשל החמה שהוציא הקב"ה מנרתיקה, בעטו רבים ב'סוכת המחזקים' שבה נערכה הישיבה וברחו ממנה. אבל, אם נספור את מספר המלים ממנה הממלאים היום את דפי העיתונים החרדים, נצטרך להסיק שחברי הכנסת שוב לא נהגו כבוד זה בזה ודיברו כולם יחד. ב-40 דקות לא ניתן לומר כל-כך הרבה מלים.

'ההפקה' היתה מושלמת. אפילו אתר האינטרנט ynet לא נשכח והוזמן לשדר שידור ישיר מהישיבה.

אבל לא זו הבעיה. עצם ההסתפקות במלים נבובות, כאשר כולנו, ובוודאי ההורים שבכלא, כבר נמצאים עמוק בשלב המעשים, היא משיכה אדירה לאחור.

אולי משום כך העדיף 'המודיע' שלא לצטט מדברי הדוברים. אנחנו לא מוכנים להעלות על דעתנו, בעת ההישגית הזו, אפשרות אחרת, כמו למשל זו האומרת, שגם במצבנו הזה, מישהו שם העדיף שלא לפרסמם רק כדי שלא יאלץ להזכיר את שמו של...סגן השר מאיר פרוש.

'המבשר', יש לציין, וגם 'יתד נאמן' נהגו אחרת.

אם אמנם התכוון ח"כ הרב משה גפני לדברים הקשים שהוא אמר בישיבה בפאתוס נגד ראש הממשלה ושר החינוך שלו, גדעון סער, לא היה מקום לשחק במשחקים המוכרים של הימנעות מהצבעת אמון בו. הציבור לא קונה את זה יותר. בגידה חוזרת בשותפים והתעלמות מופגנת מנושאים עקרוניים שהם בציפור נפשו של הציבור החרדי, אסור שתישקל יותר בטווח הצר של הפסד תפקידים ממלכתיים בלבד.

אם סגן שר הבריאות הוא ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה, כשראש הממשלה מקבל החלטה שבטריטוריה שלו יחללו קברים, אם יו"ר ועדת הכספים בשעה שמבטלים את 'הבטחת ההכנסה' לאברכים הוא לא אחר מאשר ח"כ משה גפני מ'דגל התורה', אם פרשת בית הספר בעמנואל מגיעה למה שהגיעה כאשר סגן שר החינוך הוא מאיר פרוש - אסור שמי שעומד בראש המערכת ימשיך ולו רגע אחד להחזיק תפקיד ראש הממשלה.

חייבים להביע בו אי אמון מלא ולהאמין שהקב"ה ידע להתגבר עבורנו גם על הנפילה הזו.

די להסתפקות בהצגות נוסח סוף השנה. הציבור שהגיע לבשלות לא קונה את זה יותר!

שופטי בג"צ. מי מאמין להם?צילום: שופטי בג"צ. מי מאמין להם?
שופטי בג"צ. מי מאמין להם?


לכלוא את השופטים על זילות הבג"צ

השופט אדמונד לוי, חובש הכיפה, מיהר הבוקר מאוד, בוודאי, להתפלל תפילת שחרית במניין, לומר בכוונה רבה את "השיבה שופטינו כבראשונה", ולבקש גם עבור האמהות לקראת התייצבותן לפניו "והסר ממנו יגון ואנחה".

מאחר ועל פי חישוב הזמן שעשינו, הוא נאלץ למהר ל'עבודתו' מיד, ולא הספיק לקרוא אפילו את כותרות 'הארץ', אנחנו מוצאים לנכון לגמול לו על התפילה למען הרבים שערך על חשבון הקריאה בעיתון לאנשים חושבים, ומתמצתים גם עבורו את הכותרת הראשית של העיתון הזה היום.

"דו"ח חושף: ירידה חדה באמון הציבור במערכת בתי המשפט" - זועקת הכותרת, באותיות שחורות ובולטות, אפילו יותר מתמונת ארגזי המנגו שהועברו אתמול בצעד הומני של נתניהו, וזיכה את ראשי ה'חמאס' בברכת 'שהחיינו'...

אין למחקר המתפרסם היום ב'הארץ' ולא כלום עם פסקי הדין האחרונים של בתי המשפט בעניין החרדים. הוא נערך במשך עשור ומגלה שרק 36% מהמגזר היהודי הכללי, בלי לקחת בחשבון את החרדים ואת המתנחלים שהם המתנגדים העיקריים למערכת המשפט, הביעו אמון בבתי המשפט. לפני עשר שנים עמד מספרם על 61%.

מפולת!

המחקר שנערך פרופ' אריה רטנר, ראש המרכז לחקר המשפט וחברה באוניברסיטת חיפה, פילח תתי-אוכלוסיות בחברה הישראלית, בהם חרדים, מתנחלים וערביי ישראל. בין שאר הנתונים המרתקים מגלה המחקר כי בכל הנוגע ישירות לבית המשפט העליון, ולא למערכת בתי המשפט כולה, הירידה באמון הציבור היא חריפה עוד יותר ורק המגזר ה...חרדי מגלה עקביות ויחסו לא השתנה לאורך כל השנים.

9% מאלה שהגדירו עצמם כ'חרדים' מייחסים אמון לבית המשפט העליון. לשם השוואה, בקרב המתנחלים האחוז עומד על 25. אצל החרדים הוא רק אחוזים בודדים מעבר ל...אחוז הסטיה.

כאמור, הנתונים האלה לא לקחו עדיין בחשבון את כל הסאגה האחרונה ביחסי בג"צ חרדים ולהיפך, שוודאי גם העלימה את מעט האחוזים שניתנו לבג"צ בעבר.

עם הנתונים המאוד לא מחמיאים האלה, ישב היום הבג"צ לדון בהשלכת אמהות לילדים על לא עוול לכלא, ובסמכותו של דיין חשוב בבית הדין הרבני העליון, הגר"א שרמן, לקבוע בהלכות 'גיור' ובפסילת מתחזים. השופטים האלה לא נבחרו מעולם לתפקידם, עכשיו מסתבר שגם הציבור אינו רוצה בהם, אז ממי הם קיבלו את המנדט להכריע בעניינים חשובים כל-כך ולכפות את החלטותיהם עלינו?
לנו אין ספק שאם היה נערך מחקר דומה בקרב החרדים, על מידת האמון הניתנת לגר"א שרמן ולדייני בית הדין הרבני העליון, מול זה שקיבל הבג"צ התוצאה היתה פער של למעלה מ-100%!

המסקנה שלנו מהמחקר היא שאם צריך להשליך מישהו לכלא בעוון זילות ובזיון בית המשפט, זה לא את הורי התלמידות מעמנואל, אלא את... שופטי בית המשפט העליון עצמם, בייניש, אדמונד לוי, פרוקצ'יה וחבריהם, שדרדרו את המוסד ה'עליון' הזה לדיוטא התחתונה ביותר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד