י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

זקן הפוסקים על ליברמן: "כמו המן, רוצה לזרוק את החרדים לזבל"

בדרשת שבת הגדול שנשא זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך בבית מדרשו בשכונת הר נוף במוצ"ש, התייחס למתקפות של ליברמן נגד הציבור החרדי, ואמר "צפויים לנו ניסיונת קשים". בדבריו השווה את ליברמן להמן ואמר, "מלחמתו של ליברמן איננה נגד החרדים אלא נגד הקדוש ברוך הוא בעצמו". כמו כן התייחס לנגיף הקורונה ואמר "הם מעלימים את שם ה' בהתגברות על הקורונה כדי להרגיש גיבורים". צפו 

זקן הפוסקים על ליברמן: "כמו המן, רוצה לזרוק את החרדים לזבל"
הגר"מ שטרנבוך בדרשת שבת הגדול צילום: שלומי טריכטר

המונים נהרו במוצ"ש האחרון לדרשת שבת הגדול שנשא זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך בבית מדרשו בשכונת הר נוף בירושלים. במהלך הדרשה, הרחיב זקן הפוסקים בסוגיית "ערב פסח שחל להיות בשבת", ובסוף דבריו אף התייחס למצב הנפיץ בין החילונים לחרדים בתקופה האחרונה.

בדבריו אמר, "צפויים לנו עוד הרבה ניסיונות. הם (ליברמן) כבר לא מתביישים להגיד "נזרוק את הדתיים לזבל", או להגיד "עוד מעט יהיה לנו מאה אלף (חרדים) עובדים, ואנחנו נזרוק את שאר בני הישיבות", אבל אנחנו סומכים על הקב"ה ויודעים שהוא יעזור לנו. אמנם הם אומרים שאנחנו חלשים, אבל האמת היא שאנחנו חזקים מאוד שהרי הקב"ה נמצא אתנו.

בדבריו הוסיף והשווה את אביגדור ליברמן ודומיו להמן: כאשר המן ראה שמרדכי אינו משתחווה לו, אז "וימלא המן חימה" ורצה לזרוק את כל עם ישראל ולכלותם. ולכאורה תמוה מה אכפת להמן שיש יהודי אחד עם זקן ופאות שאינו משתחווה לו, אמנם הביאור כי המן ידע היטב את האמת על עצמו שאינו אלוקים - עבודה זרה, ולכן כאשר נפגש מול מרדכי שהראה לו את האמת, לא היה יכול להתמודד מול האמת ולכן רצה לאבד אותו מהעולם, וכך גם אצלם (ליברמן), הם יודעים שדרכם היא דרך שקר, אבל הם לא רוצים להודות בכך, ולכן הם רוצים לזרוק את החרדים לזבל כדי לא לפגוש את האמת בעיניהם.

כמו כן התייחס גם להתנהלות הממשלה בהתגברות על נגיף הקורונה ואמר: "הם אומרים שהם התגברו על נגיף הקורונה, ולא מסכימים להזכיר שם שמים, כי רוצים להרגיש על עצמם שהם הגיבורים – "כוחי ועוצם ידי", ולא דבר חדש הוא, כי כבר ביום הכרזת המדינה רצו הדתיים לכתוב "בעזרת ה'", אבל בן גוריון דפק על השולחן ואמר, "לא, ה' לא נזכיר בשום פנים ואופן, ולבסוף כתבו "צור ישראל", ובן גוריון אמר שהוא מתכוון על צה"ל והחרדים יגידו שזה על הקב"ה".

הרב משה שטרנבוך אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד