י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
30 מילים בלבד

הכירו את המועמדים השונים שיבקשו מחר את תמיכתנו | דעה

הם משתכרים מידי חודש מכספי המיסים שלנו, הם אמורים לשרת ולסייע בעדנו, הם מבקשים מחר את תמיכתנו | 30 מילים בלבד על כל אחד ואחד מראשי הרשימות המתמודדים מחר לכנסת ה-24

הכירו את המועמדים השונים שיבקשו מחר את תמיכתנו | דעה
בכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מחר (שלישי) יצעדו רבבות בני ישראל אל עבר הקופסא הכחולה, כולם ייכנסו ומולם תתנוסס בגאון שימה ארוכה של צירופי אותיות שונות ומשונות. האותיות האלו מייצגות אישים שונים מפלגות ורעיונות. ב-30 מילים מילים על כל אחד מראשי הרשימות ניסינו לנתח את המניע והדחף, הסיכוי והסיכון.

בנימין נתניהו

הלוואי על כולנו חיוניות שכזו בגילו, אבל ההכרח לא יגונה, אם דאגת העם בישראל בראש מעייניו, הגיע הזמן להתחיל לתכנן את העברת מוסרות השלטון ליורשו, אין אדם שאין לו תחליף...

יאיר לפיד

האיש מצליח להיאחז בגלגל, וסוף הכבוד אולי לבוא. אך הגיע הזמן שיפסיק למנוע מעצמו את הכבוד על ידי השנאת עצמו בקרב קהלים נרחבים החיים יחד אתו על אותה חלקת ארץ.

איימן עודה

אביגדור ליברמן בראייתו הצרה הפך את הכוחות הערביים הפוליטיים בכנסת ישראל לכדי מפלצת, נתניהו & עבאס צמצמו במעט את כוחם, בחירות אלו קריטיות עבורם לשמר את אחיזתם, ולמחוק את הסוררים.

גדעון סער

לכחול לבן לקח שנתיים להיעלם, סער עושה זאת בחודשיים. האיש לא מצליח להתרומם, ובעוכריו תעמוד העובדה שכוחות גדולים וחשובים מידי התייצבו מאחוריו, ההצלחה עבורם קריטית, וכרגע נראה כי היא איננה.

נפתלי בנט

המבוגר האחראי, מזהה את מצוקת העם בישראל ומוביל את קו 'לא לבחירות חמישיות', הרבה בזכות שקד שותפתו. צריך להגיד תודה על כך שבכלל עובר את אחוז החסימה ללא הציונות הדתית.

אריה דרעי

רבות דובר כי המפלגה לא תשרוד את פטירת מרן הגר"ע יוסף זיע"א, השועל הפוליטי הנחשב ביותר (חוץ מנתניהו) להכות את התחזיות. למרות זאת, הוא ופעיליו צריכים לעמול קשות עבור התוצאות.

גפני & ליצמן

בכל מגזר אחר היו נשלחים חברי הכנסת לעשות חשבון נפש מדוע חלק נרחב מציבור בוחריהם ממורמר עליהם. אך הצלחתם (היחסית לפחות) לכאורה מובטחת. הציבור מצביע לגדולי ישראל, וזה סוד הצלחתם.

אביגדור ליברמן

ריכז סביבו את ה'שונאים', האיש, (הרי לא באמת מדובר כאן במפלגה...) הכניס את מדינת ישראל כולה לסחרחורת פוליטית, והכל בעקבות אינטרסים צרים ואישיים. ה'בייס' שלו יציב, ולנו נותר רק להתפלל.

בצלאל סמוטריץ'

הבולדזור הימני הצליח לדחוק את בנט ושקד, והצליח לרענן את האבק הפוליטי שהצטבר על הציונות הדתית, העבודה שלו תתחיל רגע לאחר שיצליח להשתחל לכנסת, אז ייאלץ לבנות מחדש את המוסדות.

מירב מיכאלי

לאחר הניצחון הפוליטי והמשפטי על עמיר פרץ, החזירה היו"רית החדשה את הצבע ללחיי המפלגה. ההתרחקות מאחוז החסימה זו משימתם, יום לאחר הבחירות, משימתה תהיה לשמר את המפלגה שהקימה את המדינה.

בני גנץ

אין מה לנתח את המתרחש במפלגתו, מדובר ב'התעללות בגופה'. על מקימיה ומובילה נאמרו המשפטים 'הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות', וכמו גם 'עם רצון טוב/כנות/עיניים כחולות/וכו' לא הולכים לפוליטיקה' ועוד ועוד...

ניצן הורביץ

המרכז בישראל הפך להיות בעצם שמאל, והשמאל הקיצוני איבד את מקומו ומנדטיו. ובעוד מפלגת העבודה הצליחה לחזור לחיים, הדבר הגיע בעצם על חשבון אספקת החמצן לאחותה מר"צ, הנלחמת על חייה.

מנסור עבאס

הוא הימם את הרחוב הערבי עת יצא נגד הרשימה הערבית המשותפת והכוחות הפוליטיים הגדולים והעצומים של הרשימה המשותפת. לטענתו, דעותיו משקפים נכונה את הלך הרוח ברחוב הערבי, חובת ההוכחה עליו...

ירון זליכה

האיש פרופסור, אך בפוליטיקה נראה כי לא התחיל את הקורס הראשון. הוא דגם חצי מיליון אנשים ומפלגתו עוברת את אחוז החסימה, שעות יגידו האם מדובר בספין נואש או בהפתעת הבחירות.

בחירות כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד