י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאפרושי מאיסורא

היגיינת הפה | כשר לפסח? בדקו שוב באותיות הקטנות

רשתות המזון והשיווק מלאים בכל טוב ובכשרויות מהודרות לכל דכפין, כשרויות לכל ימות השנה בכלל ולחג הפסח בפרט, אך ישנם מותגים וחברות שונות שלהם מוצרים ייחודיים הכשרים לפסח לצד מוצרים זהים שאינם כשרים, ועל הציבור לבחון היטב לפני הקנייה, לעיין באותיות הקטנות

היגיינת הפה | כשר לפסח? בדקו שוב באותיות הקטנות
מוצרי 'אורל בי' צילום: באדיבות המצלם

אין אחד שלא משקיע את כל מרצו על מנת להימלט מחשש חמץ בפסח, חז"ל אף הרבו בשבח המדקדקים בזהירות ממשהו חמץ בחג, ועל כן באנו לעורר על מכשלה מצוייה, שעל הציבור לידע להישמר ולהיזהר.

בדורנו אנו 'אכשר דרא', וכל מותג שמכבד עצמו מייצר גם עבור לקוחותיו שומרי התורה המסורת והמצוות מוצרים הכשרים לפסח. כאן בדיוק טמונה לפעמים בעיה, כפי שתוצג לפניכם להלן. ישנם חברות להם 'ליין' מוצרים המקבלים את אישור הרבנות לחג הפסח, אך מדובר בחלק מסוים מאד מהמוצרים, הדומים מאד לאלו שלא, ולפעמים אף מונחים ברשתות יחדיו.

לדוגמא מוצרי ההיגיינה של חברת 'אורל בי' משחות שיניים ומי פה מופיעה התווית 'כשר לפסח'. בבדיקה פשוטה נוכחנו לגלות כי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל ואיגוד הרבנים ניתנה רק על כעשרה מוצרים ספציפיים בעוד הפרסום במדפי רשתות השיווק כלל המוצרים שלהם מתויגים לפעמים על ידי עובדי הרשת ככשרים לפסח, ללא אבחנה והבדלה ברורה.

יודגש כי ברשתות מקפידים לתלות בסמוך את אישור הרבנות למוצרים הספציפיים, אך בלהט הקניות הרכישות וההצטיידות לחג תיתכן שהמסמך של הרבנות ייעלם מעיניכם.

מומחי כשרות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' ציינו בפנינו, כי דווקא בתקופה שהציבור מחפש אחרי מוצרים כשרים ומותאמים במיוחד לחג הפסח, אנו מגלים לא אחת מוצרים שמיוצרים ע"י אותו יצרן אבל עם רכיבי חמץ גמור, לסיכום הדגישו המומחים: "אנו קוראים לציבור לבדוק על כל מוצר ומוצר לגופו ולא להסתמך על היצרנים והיבואנים".

מחברת דיפלומט המייבאת את מוצרי 'אורל בי נמסר בתגובה: "לגבי כשרות משחת שיניים אוראל-בי, להלן תגובתנו: חברת דיפלומט הינה חברה שומרת חוק ומשתפת פעולה באופן מלא עם הרבנות הראשית. בשבוע האחרון, לקראת פסח, ביקרו אצלנו נציגי הרבנות וגם איגוד הרבנים-הצגנו להם את כלל המידע לגבי משחות השיניים- תעודות כשרות לפסח, תוויות ואריזות אותם מצאו תקינים לגמרי. הוצאנו, לכל הקמעונאים, רשימה מסודרת ומפורטת של כל מוצרינו הכשרים לפסח. לאחר פניית ״בחדרי חדרים״, הוצאנו הנחיה והדגשה נוספת לקמעונאים בעניין. בברכת חג שמח, דיפלומט מפיצים הי״מ".

היגיינה משחת שיניים פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד