י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך לקלפי

עימות שיא • גפני: לא סומכים עליך | סמוטריץ׳: מטביע את הספינה

7 שעות לפתיחת אלפי הקלפיות, נרשם עימות שיא בין יו"ר יהדות התורה משה גפני לבין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על רקע התחרות על הקול החרדי | גפני במתקפת שיא: "אנחנו לא סומכים עליך. בשעת מבחן תפקיר אותנו לגורלינו" | סמוטריץ': "מסע השחרה שקרי ונבזי"

עימות שיא • גפני: לא סומכים עליך | סמוטריץ׳: מטביע את הספינה
משה גפני/בצלאל סמוטריץ צילום: מרים אלסטר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

7 שעות בלבד קודם שנצעד אל הקלפי, עימות שיא בגוש הימין. ב'יהדות התורה' תוקפים את בצלאל סמוטריץ', לאחר שהשניים נמנעו בחודש האחרון מהקרב אך הגיעו אליו בדקה ה-90.

יו"ר 'יהדות התורה' משה גפני שיגר הודעה תוקפנית נגד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שבה הוא האשים אותו, "לא עמדת לצידנו. להפך, דאגת רק לסקטור שלך והפקרת אותנו ואת הילדים שלנו עד כדי כך שנאלצתי לפעול בועדת הכספים כדי לקבל את המגיע לנו".

עוד תקף גפני את סמוטריץ׳ על המסע שלו בריכוזים החרדים למרות שהצהיר כי לא יגייס את אלה שמקשיבים לדעת תורה ויצביעו ג': "אם אתה לא פונה לציבור החרדי, מה מפריע לך מה שאומרים עליך אצלינו?", תהה גפני, "האם פגישותיך עם מנהיגי ציבור חרדי נעשו רק כדי לעלות ביראת שמיים?".

"אם אתה חושב שאיננו יודעים מה שאתה עושה ומנגן על אחוז החסימה שלך שהלכת למהלך הזה בחוסר אחריות מוחלט ואתה מצפה שאנחנו נציל אותך?. קח קולות מחבריך בימינה ומהליכוד, אנחנו לא סומכים עליך", תקף עוד והאשים כי בשעת "מבחן תפקיר אותנו לגורלינו כפי שנהגתם בממשלת לפיד שהיה שר האוצר".

בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברי גפני במכתב ששיגר אל ראשי יהדות התורה ואמר: "בשבועות האחרונים ובעיקר בימים האחרונים אתם יוצאים בהתקפה נגדי ובמסע השחרה שקרי ונבזי", כתב וציין, "אני כולי תמה על כך, לאורך כל הדרך ותחת כל עץ רענן או מיקרופון אני מצהיר שאינני פונה לאף חרדי שמצביע ע"פ דעת רבותיו. כל הקמפיין פונה אך ורק לאנשים שמתכוונים להצביע למפלגות חילוניות או לאנשים שמעוניינים להישאר בבית מכל מיני סיבות".

"האם התמונה הכוללת אינה מעניינת אתכם?! האם העובדה שרק אם אנחנו עוברים את אחוז החסימה אזי יש ממשלה נוחה לחרדים ואם חלילה לא, אזי החרדים יהיו באופוזיציה אינה מעניינת אתכם?!", השיב יו"ר 'הציונות הדתית' והוסיף, "האם לא הייתי לצידכם ונלחמתי איתכם כתף אל כתף לאורך 6 השנים האחרונות בכל מאבק שקשור לקדשי ישראל?!".

"אני מבקש מכם מדם ליבי", פנה סמוטריץ׳ למנהיגי המפלגה משה גפני ויעקב ליצמן, "אנא, היריות בתוך הנגמ"ש עלולות לעלות לציבור החרדי ביוקר רב! ומעבר לאיסור מן התורה של 'ארור מכה רעהו בסתר' יש כאן אינטרס משותף וברור כנ"ל. הפסיקו נא את התקפותיכם השקריות והנבזיות במיידי. זה מטביע את הספינה כולה". כך סמוטריץ'.

משה גפני בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד