י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חיות טרף

מהומות בבריסטול: שוטרים נפצעו ורכבי רפואה הושחתו

הפגנה אלימה פרצה ביום ראשון בעיר בריסטול באנגליה. אנרכיסטים התפרעו ברחובות, זרעו הרס וחורבן ברחובות, היכו ופצעו שוטרים וגם השחיתו ניידות ורכבים אזרחיים

מהומות בבריסטול: שוטרים נפצעו ורכבי רפואה הושחתו
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות תשע מכוניות ניזוקו והשמשות שלהן נופצו במהלך גל מחאה אלים שהתרחש ביום ראשון בעיר בריסטול באנגליה. אספסוף זועם ירד לתחנת ברידוול במרכז העיר כדי למחות על הצעת החוק חדשה שנותנת יותר כוח למשטרה לאכוף חוקים, ומעניקה לבתי בתי משפט יותר סמכויות.

חלק מאנשי הקבוצה, שכינתה את עצמה 'לחסל את הצעת החוק', נראו מנפצים חלונות ושמשות רכבים, וגם מבעירים ניידות משטרה.

האלימות התפשטה גם לחניון רחוב רופרט הסמוך, שם התנפצו בזה אחר זה שורה שלמה של מכוניות. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, המכוניות שייכות לעובדי ארגון הבריאות NHS, שלעתים קרובות משתמשים במתקן הרב-קומתי בזמן שהם עובדים בבית החולים הסיעודי ובמחלקת ילדים.

כ-5,000 פעילים טענו כי הם מגנים על הזכות להפגין בהפגנה שלווה, התכנסו במרכז העיר להפגנה כדי להתנגד לתוכניות להעניק סמכויות נוספות למשטרה להתמודד עם הפגנות לא אלימות. אולם מאוחר יותר הצעדה הפכה לאלימה, כאשר חלק מהפעילים התמקדו במכוניות משטרה ובבניינים, לפחות 20 שוטרים נפצעו כשההמון הזועם התנהג כמו 'חיות טרף', כהגדרת התקשורת.

תחנת משטרה מקומית 'נקלעה למצור' כשקבוצת רעולי פנים חמושים באלות בייסבול ניסתה לנפץ את חלונות התחנה, בזמן שאחרים ניסו לפרוץ פנימה, זיקוקים נורו לעבר השוטרים.

שבעה נעצרו, שישה בגין הפרעה אלימה ואחד בגין החזקת נשק קר, בסך הכל נפצעו 20 שוטרים ושניים מהם הועברו לבית החולים כשהם סובלים מעצמות שבורות, על השוטרים הושלכו אבנים והם הוכו במקלות בהפגנה האלימה, אחד מהם סבל גם מחור בריאה.

ראש עיריית בריסטול, מרווין ריס, אמר כי "המפגינים הם קבוצה של אנשים שמתרוצצים ברחבי העיר ומחפשים להיכנס לעימות פיזי עם המשטרה או נציגים של רשויות החוק".

אנגליה משטרת בריטניה תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד