י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נלחמים בפייק ניוז

פייסבוק סגרה 1.3 מיליארד חשבונות מזויפים

לקראת דיון שיתקיים ביום חמישי בקונגרס האמריקני בשאלת הדיסאינפורמציה שמאפשרות הרשתות החברתיות, חברת פייסבוק מעדכנת כי הסירה בתוך שלושה חודשים מעל מיליארד חשבונות מזויפים

פייסבוק סגרה 1.3 מיליארד חשבונות מזויפים
פרופיל פייסבוק צילום: unsplash

פייסבוק סגרה יותר מ-1.3 מיליארד חשבונות מזויפים בשלושת החודשים האחרונים של השנה שעברה, כחלק ממאמציה להתמודד עם מידע שגוי ומטעה, כך הודיעה החברה ביום שני.

ענקית הטכנולוגיה חשפה את הנתון בפוסט בבלוג. המאמצים הללו מגיעים לפני שהמנכ"ל מארק צוקרברג יעיד בקונגרס האמריקני, בדיון שנקבע ליום חמישי הקרוב בנושא הדיסאינפורמציה ברשתות החברתיות.

מספר החשבונות המזויפים שפייסבוק הסירה בין אוקטובר לדצמבר 2020 היה שווה לכמעט מחצית מ-2.8 מיליארד המשתמשים הפעילים החודשיים שהיו לה בפלטפורמה בסוף השנה שעברה.

פייסבוק חוסמת "מיליוני חשבונות מזויפים בכל יום, רובם ממש בזמן הפתיחה", אמר בכיר בחברה בפוסט בבלוג. החברה גם חוקרת ומורידה "פעולות עם השפעה זרות וסביבתיות סמויות" התלויות בחשבונות מזויפים, כך לדבריו.

בפייסבוק יש כעת יותר מ-35,000 איש שתפקידם הוא להילחם במידע שקרי בפלטפורמות שלה, כך מסרה פייסבוק.

ענקית התקשורת השקיעה גם במערכות בינה מלאכותית שסייעו בהסרת יותר מ-12 מיליון פוסטים שקריים אודות חיסונים לקורונה. "אף על פי שאיש אינו יכול לבטל מידע מוטעה לחלוטין מהאינטרנט, אנו ממשיכים להשתמש במחקר, צוותים מתוגברים, וטכנולוגיות בכדי להתמודד עם זה באופן מקיף ויעיל ביותר שיש", אמר.

מארק צוקרברג אמור להעיד לצד מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי וראש גוגל סונדר פיצ'אי בוועדת האנרגיה והמסחר הווירטואלית של יום חמישי, שם ידונו בתפקיד הרשתות החברתיות בקידום מידע מוטעה וקיצוני.

המחוקקים הגבירו את הלחץ על פלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב שבבעלות גוגל לטפל בבעיות אלה בעקבות פרעות בבניין הקפיטול ב-6 בינואר. המרד הקטלני הביא את כל שלושת השירותים להשעות באופן זמני או לצמיתות את הנשיא דאז דונלד טראמפ.

פייסבוק מידע שגוי פייק ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד