י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מודל לחיקוי"

ארגון הבריאות הגדול במדינה מכר את החמץ אצל הרב הראשי לישראל

רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר ערך היום את מכירת החמץ של כללית אצל הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו • "הלוואי והיינו יכולים להעתיק את מודל בתי החולים של כללית לכל בתי החולים"

ארגון הבריאות הגדול במדינה מכר את החמץ אצל הרב הראשי לישראל
מוכרים חמץ אצל הרב הראשי צילום: נחמן גולדשטיין

כמידי שנה לקראת חג הפסח, ערכה 'כללית' את מכירת החמץ הנמצא בכל מרפאות כללית ברחבי הארץ, בבתי החולים ובחברות הבריאות המסונפות לכללית, אצל הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו. את כללית ייצג בטקס המכירה רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר שמכהן כסמכות ההלכתית של ארגון הבריאות הגדול בישראל.

לקראת המכירה, דנו הרבנים באתגרים ההלכתיים של כללית בפסח, ועל הפעילות של כללית לשמירה על כל גדרי ההלכה בבתי החולים, במרכזים הרפואיים ובמרפאות בפסח ובכל השנה. הרב לפקיבקר שיתף את הרב הראשי בעבודת השטח המורכבת שנעשתה על מדריך התרופות הכשרות לחג הפסח ועל ההתמודדות עם השינויים בבתי החולים לאור פסיקת בית המשפט.

לצד כלל המבנים והמרכזי של כללית, נוספו השנה גם מתחמי חיסונים בכל רחבי הארץ שנכנס בהם חמץ במהלך חודשי מבצע החיסונים והם ממשיכים לחסן במרץ גם במהלך חג הפסח. ואכן, מכירת החמץ שנעשתה על פי הכללים המחמירים ביותר, כוללת את ארבעה עשר בתי החולים של כללית, את המרכזים הרפואיים, מאות המרפאות הפרוסות בכל רחבי הארץ, ואת מתחמיי החיסונים ובדיקות הקורונה.

"המרכזים הרפואיים של כללית הם סמל לשירות מצטיין לא רק בצד הרפואי אלא גם בשירותי הדת והכשרות והלוואי והיינו יכולים להעתיק את המודל הזה לכל בתי החולים", אמר הרב לאו בפגישה.

בהמשך שיבח הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו את פעילות הרב לפקיבקר והתמיכה שהוא מקבל מהנהלת כללית למהלכי הכשרות שהוא מוביל ואמר כי "המצה היא מאכל הרפואה, ועל כן אנחנו מתפללים ומברכים את כל עם ישראל שלא יזדקקו לשירותי רפואה בנסיבות כואבות, אך זוהי ברכה ובשורה מרגיעה למטופלים ובני משפחותיהם שנאלצים לשהות בחג במרכזים רפואיים אשר ניתן לאכול גם בבתי החולים ללא חשש חמץ. ההגדה של כללית תהיה אצלי על שולחן ליל הסדר לאות הזדהות", סיים הרב הראשי.

רב כללית הרב מנחם לפקיבקר הודה לרב לאו על התמיכה לאורך כל השנה במענים הלכתיים מורכבים ואמר כי "כללית עושה מאמצים כבירים להנגשת השירותים לשומרי תורה ומצוות. גם בכל הנוגע לכשרות בפסח כללית מובילה צעד אחד לפני כולם ביוזמות ובהקפדה על דרישות ההלכה"

הרב אברהם קונסקי מנהל המגזר החרדי בכללית: "כללית כארגון הבריאות הגדול בישראל שמעניקה שירותים ליותר ממחצית מתושבי מדינת ישראל, מתאימה את סל השירותים לכלל הקהלים. ההכנות לפסח אותם מבצעים בארגון על הצד הטוב ביותר מעורר התפעלות, בסדר המופתי ובכשרות המהודרת ביותר."

שירותי בריאות כללית הרב לאו מכירת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד