כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הצעת חוק: לאסור את תופעת ה'צינתוק'

חברות משתמשות בשיטת חיוג העוקפת את ההגבלות בחוק התקשורת ומעקרות אותו מתוכן • חברות מסחריות מתקשרות ומיד מנתקות, במטרה שנחזור אליהן ונשמע פרסומת מסחרית • ליאור וייץ עם הפרטים הראשוניים של הצעת החוק המתגבשת

הצעת חוק: לאסור את תופעת ה'צינתוק'

יו"ר הוועדה לפנית הציבור של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, הניח היום (ב) על שולחן הכנסת תיקון לחוק התקשורת שיאסור את תופעת ה"צינתוק" - במסגרתה חברות מסחריות מתקשרות ומיד מנתקות, במטרה שנחזור אליהן ונשמע פרסומת מסחרית.

כיום אוסר החוק על משלוח מסרים פרסומיים באמצעות פקס או דואר אלקטרוני ללא אישור מפורש של הנמען. אלא שההגבלה לא כללה מערכות חיוג אוטומטיות המתכונתת להפסיק את החיוג בטרם יספיק הנמען לענות לשיחה. במקרים רבים הנמנעים מחייגים אל המספר ממנו הגיעה שיחה שלא נענתה ורק אז נחשפים לפרסומת המסחרית.

שיטה זו אמנם אינה מפרה את האיסור הקבוע בחוק, מאחר שדבר הפרסומת שוגר רק לאחר שהנמען חייג אליו, אל המפרסם, באופן זה הוא זה שפנה למפרסם. שיטה זו הפכה לשיטה פופולרית, עוקפת חוק.

לדברי המציעים ח"כ אורי מקלב וח"כ משה גפני מיהדות התורה, וח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ מקדימה, שיטה זו מעקרת מתוכן את האיסור בדבר שיגור פרסומת בלא קבלת הסכמה מפורשת, ואף גורמת לכך שהנמען הוא שמשלם מכספו עבור שיחת הטלפון בה משוגרת הפרסומת.

"הצעת החוק נועדה להסיר כל ספק בדבר האיסור שחל על שיגור פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, גם אם הפרסומת הושמעה רק לאחר שנמען חייג למספר שחויג מאותו מספר באמצעות מערכת חיוג אוטומטי לא נענתה על ידו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד