י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מקטאר ומונגוליה

יום הבוחר: כמה מהמצביעים הם עולים חדשים ומאיפה הם עלו

משרד העלייה והקליטה מפרסם את נתוני העולים המצביעים בבחירות מראשית שנות ה-90 ועד כה • כמה עולים חדשים נוספו בבחירות האחרונות ומאיפה הם עלו?

יום הבוחר: כמה מהמצביעים הם עולים חדשים ומאיפה הם עלו
הצבעה בקלפי צילום: פלאש 90

לרגל יום הבוחר, משרד העלייה והקליטה מפרסם את נתוני העולים, שעלו מראשית שנות ה-90 עד סגירת פנקס הבוחרים ב-28 לינואר 2021.

"היום, יום הבחירות, הוא מיוחד עבור כולנו", ציינו במשרד העלייה והקליטה. "הוא חג הדמוקרטיה ובו מתאפשר לנו להתבטא ולתת את קולנו לעתידנו. יום זה הוא יום מרגש במיוחד עבור כ-16,000 עולים חדשים, אשר יזכו לראשונה להצביע בבחירות לכנסת ישראל".

על פי הערכות המדען הראשי של משרד העלייה והקליטה, פרופ' זאב חנין, מאז שנת 1989, עלו לישראל 1.2 מיליון עולים הזכאים להצביע בבחירות.

השנה, יהיו כ-890 אלף בוחרים שהם עולים מחבר העמים, רוסיה ואוקראינה, כ-68,298 אלף בוחרים אשר עלו מארצות הברית, כ-65 אלף מהבוחרים הם עולי צרפת, ו-60,408 אלף הם עולים מאתיופיה.

בנוסף להם יהיו 2 בוחרים אשר עלו בשנים האחרונות ממונגוליה, 2 בוחרים שעלו מקמבודיה, עולה אחד מקטאר שבמקור נולד בצרפת שיממש את זכות הבחירה, וכמוהו גם  שלוש עולים ממדגסקר, שתי עולים מקמבודיה, שתי עולים מאיי-פיגי, שתי עולים מיקרונזיה, עולה מהאיי מרשל, עולה מהאיטי  וגם שש עולים מג'מייקה. כל אלו בני 51 ומעלה.

כמו כן, 43 עולים מקנדה, טורקיה  ורוסיה התמזל מזלם להיכנס לפנקס הבוחרים של מדינת ישראל ויהיו העולים האחרונים שייקחו חלק בחגיגה הדמוקרטית מחר. כל העולים שעלו אחריהם, אחרי שפנקס הבוחרים נסגר יצטרכו, לצערנו לחכות עד לבחירות הבאות.

כאמור, בבחירות הקרובות, רוב העולים אשר יממשו את זכות ההצבעה שלהם, עלו לארץ בשנות ה-90'. רובם, כיום, בני 36-50.

עלייה לישראל בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד