י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תוכנית עם שיניים: תוכנית השיניים', יוצאת לדרך

ביום חמישי זה מתחיל: מ-1 ביולי יקבלו ילדי ישראל טיפולי שיניים חינם במסגרת קופות החולים > סגן שר הבריאות ליצמן: "זהו רגע היסטורי. היעד: טיפולים חינם עד גיל 18 בהדרגה"

תוכנית עם שיניים: תוכנית השיניים', יוצאת לדרך

רפורמת טיפולי השיניים של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יוצאת השבוע לדרך: במסיבת עיתונאים שהתקיימה השבוע השיק סגן שר הבריאות רשמית את רפורמת טיפולי השיניים לילדים אותה הגדיר כיעד אסטרטגי עם כניסתו לתפקיד. את הפעלת התוכנית הגדיר כ"רגע היסטורי והתגשמות מה שהתחיל כמאבק בלי סיכויים מול בג"צים והתנגדויות, הגיע בסופו של דבר להסכמה".

כזכור, ועדת הבריאות של הכנסת, אישרה בתחילת החודש את הוספת תחום בריאות השן לצו הבריאות הממלכתי. פירושו של דבר הוא שילדי ישראל עד גיל 8 יקבלו את טיפולי השיניים הבסיסיים חינם או בעלות מינימאלית של 20 שקלים החל מ-1 ביולי. הכנסת אישרה כי תוכניתו של סגן שר הבריאות תופעל במתכונת ניסיון מ-1 ביולי עד סוף נובמבר - אז תתכנס הוועדה לדיון בהארכתו.

בדברים שנשא בפני נציגי התקשורת אמר סגן השר ליצמן כי "כל דבר חדש מדרך הטבע דורש סבלנות, תקופת הסתגלות עד לכניסה להליך הרגיל. בהתחלה עלולות להיות בעיות שונות ואי בהירויות. משרד הבריאות יעקוב מקרוב אחרי כל הדברים ואני בטוח שבסופו של דבר ייצא דבר מושלם לרווחת כל ילדי ישראל".

כן הבטיח סגן השר להמשיך ולפעול להעלאת גיל הילדים הזכאים לטיפולי שיניים במסגרת סל הבריאות מדי שנה, עד שיכלול ילדים עד גיל 18 - ובשלב מאוחר יותר גם לקשישים. סגן השר ומנכ"ל משרדו ד"ר רוני גמזו, הבהירו שהם מתנגדים להקמת קופת חולים חמישית וציינו שקופת החולים הייעודית שתוקם מיועדת לנושא רפואת שיניים בלבד. "אני נגד קופה לעשירים ואסור שזה יהיה, מספיק שיש בתי חולים לעשירים", אמר הרב ליצמן.

הרפורמה בבריאות השן אושרה, כאמור, בהוראת שעה עד לחודש נובמבר. עם זאת, במשרד הבריאות מבהירים כי התוכנית אינה זמנית. עלות התוכנית היא 152 מיליון שקלים לשנה, ולדברי סגן השר, מוסכם עם משרד האוצר שהתקציב הזה יינתן גם בשנה הבאה.

קופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת נתנו עד עתה למבוטחי הביטוחים המשלימים שירותי בריאות שן לילדים, ולכן יתנו מ-1 ביולי שירותים חלופיים. המשמעות היא שכל מבוטחי קופות החולים ישלמו לפי תעריף הרפורמה שנקבעה ובנוסף, הקופות יתנו שירות חלופי במקום שירותי בריאות השן שהמדינה מתחילה להעניק.

התוכנית החדשה כוללת שסדרת טיפולים בהם ילדים יוכלו לקבל ללא תשלום ובכל מקרה לא ייגבו יותר מ-40 שקלים בכל ביקור.

הטיפולים שינתנו בחינם כוללים: שתי בדיקות רופא שיניים בשנה, בדיקות שגרה ומעקב כחלק מהטיפול בשיניים, ייעוץ והכנת תוכניות טיפול, שני צילומי רנטגן בשנה לפני טיפול, צילומי רנטגן לאורך הטיפול על פי הצורך, הסרת אבנית אחת לשנה, איטום חורים וחריצים, הדרכה בהיגיינת הפה, הרדמה כללית לילדים עד גיל 5.

עבור הטיפולים הבאים יגבו 20 שקלים: עזרה ראשונה: סתימות זמניות דחופות, סילוק עששת, טיפול תרופתי או כירורגי דחוף, סתימות, טיפולי שורש, מבנים וכתרים, עקירות שיניים ומבנים, הרדמה קלה (סדציה) והרדמה כללית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד