י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המטרה הבאה של ללום: תחנות הרדיו

העותר לא עוצר: לאחר שהאבות מעמנואל שוחררו ממאסר, מתפנה יואב ללום לטפל בתחנות הרדיו החרדיות, 'קול חי' ו'קול ברמה', ש"התנהלו בפיראטיות בריונית" • כל הפרטים

סירבו לעלות אותנו לשידור. יואב ללום. צילום: מנחם הלוי
סירבו לעלות אותנו לשידור. יואב ללום. צילום: מנחם הלוי

הוא לא עוצר באדום. לאחר שהביא בעתירתו להושבתם בכלא של עשרות אבות מעמנואל - מתפנה יואב ללום להגיש תלונות כנגד שתי תחנות הרדיו החרדיות, ש"סירבו לעלות אותנו לשידור".

התלונה, שהוגשה לנציבות התלונות של הרשות השנייה, הוגשה ביום א' על ידי עמותת נוער כהלכה המופעלת על ידי ללום. בתלונה נטען כי תחנות הרדיו החרדיות, 'קול ברמה' ו'קול חי', לא נתנו מקום לתגובתו של ללום או לתגובת העמותה, לכל אורך סיקור פרשת עמנואל באותן תחנות.

בתלונה שהוגשה לרשות השנייה, כותב חברו של ללום, יונתן דנינו המוצג כדובר העמותה, כי התחנות אינן תחנות פיראטיות אלא ממלכתיות לכל דבר, ולכן הן מחויבות לתת את האפשרות לתגובה הולמת של כל הצדדים בכל כתבה או סיקור שהם מעלים.

"ביום חמישי האחרון", מתלונן דנינו בראיון ל'בחדרי חרדים', "שודרה ברדיו 'קול חי' תוכנית על פרשת עמנואל, בה הובאו לשידור כל הגורמים הקשורים לחסידות סלונים. לא רק שלא פנו אלינו לקבלת תגובה על כל השקרים שנאמרו שם, אלא שכאשר פניתי למערכת הרדיו בכדי להגיב, הם סירבו לעלות אותנו לשידור".

בנוסף לכך, אומר דנינו כי רדיו 'קול ברמה' לא העלה לשידור את יואב ללום לכל אורך הפרשה כדי לשמוע את הגירסה שלו לכל הדיבורים בהקשרי עמנואל.

ב'נוער כהלכה' מספרים, כי הם קיבלו את תגובת רשות השנייה במכתב חוזר, בו נכתב כי הרשות רואה את הדברים בחומרה, וכי העניין יטופל במהירות האפשרית.

נוסח התלונה המלא כפי שנשלח מעמותת נוער כהלכה:

"הנידון: הגשת תלונה על רדיו קול ברמה ורדיו קול חי, שמתנהלים כרדיו פיראטי לכל דבר, ואינם מעניקים זכות שווה לתגובה בשידור לצדדים המעורבים.

"השבוע שודרו עשרות תכניות רדיו על פרשת עמנואל בשני הערוצים הללו, ולא רק שלא ביקשו מאיתנו להגיב כמתבקש על ידי רדיו ממלכתי, אלא אף כאשר ביקשנו בעצמנו להגיב, לא ניתנה לנו הרשות.

"גם בשידור שנערך מעל שעתיים, כשנציגי סלונים קיבלו את הבמה במלואה ואמרו עובדות שקריות ואנו רצינו להעמיד את הדברים על דיוקם ולעלות לשידור - נמנע ממנו האפשרות לעשות זאת.

"על כך אנו קובלים, לא יעלה על הדעת שרדיו שאמור לשרת באופן שוויוני את כלל האוכלוסייה התנהל בבריונות של רדיו פירטים, והיווה ערוץ פרטי למטרות אישיות של פלגים אלו אחרים.

"אנו מבקשים טיפול דחוף בסוגיה מאחר ואלו הם שני הערוצים היחידים שמשרתים את הציבור אשר ממנו אנו פועלים".

מרדיו קול ברמה נמסר בתגובה: "קיבלנו באמצעות רשות השנייה את טענותיה של עמותת נוער כהלכה. את תגובתנו המסודרת העברנו חזרה לרשות".

מרדיו קול חי נמסר בתגובה: "הרדיו מתנהל באופן ישיר מול הרשות השנייה, וכל התייחסות בעניין במידה ותידרש כזאת, היא תועבר לרשות השנייה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד