י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עדכונים שוטפים

דקות למדגמים | הסוקרים רומזים לדרמה: "שונה ממה שהכרנו"

דקות ספורות לפני פרסום המדגמים הראשוניים, הערכה במערכת הפוליטית כי מסתמנות תוצאות דרמטיות | לפי העדכון של ועדת הבחירות, אחוז ההצבעה עומד על 60.9% - 4,008,422 מצביעים. ירידה של 4.7% מהבחירות לכנסת ה-23.

דקות למדגמים | הסוקרים רומזים לדרמה: "שונה ממה שהכרנו"
הצבעה בבחירות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעיצומו של יום הבחירות לכנסת ה-24, דאגה רבה נרשמת בגוש הימין לנוכח אחוזי ההצבעה הנמוכים. במקביל, ועדת הבחירות המרכזית מעדכנת כי אחוזי ההצבעה נמצאים בירידה חדה לעומת הסבב הקודם בשנת 2020.

בצל הירידה באחוזי ההצבעה, שלל המפלגות מנסות לשדר לבוחריהן אותות מצוקה. יחד עם זאת, ייתכן ומדובר ב'ספינים' של המפלגות בניסיון לגייס את המצביעים הפוטנציאליים.

שעות לאחר פתיחת הקלפיות, המועמדים מסתובבים בשטח ומדרבנים את הציבור לצאת להצביע. בישראל ביתנו וביש עתיד מתריסים נגד החרדים ואומרים כי "החרדים נוהרים לקלפיות". במפלגות החרדיות הגיבו החריפות לדבריו החמורים של ליברמן.

 "אני מאוד מקווה שאחוזי הצבעה לא יירדו במערכת הזו", אומרת אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות. "אני עדיין עומדת על כך שהם לא יירדו משבעים אחוז. אני קוראת לציבור לצאת להצביע, עשינו כל כך הרבה כדי לאפשר את זה. לא נשארו עוד הרבה שעות".

עדכונים שוטפים:

21:15 > ירידה בשיעור ההצבעה גם בבתי הכלא: אחוז ההצבעה בבתי הכלא, שהסתיימה בשעה 20:00, עומד על כ-75%, זאת לעומת 79% בבחירות הקודמות.

21:05 > נתוני אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה 20:00 אחוז ההצבעה - 60.9%. 4,008,422 מצביעים. ירידה של 4.7% מהבחירות לכנסת ה-23.

21:00 > על רקע סגירת הקלפיות, נפתלי בנט טוען בהקלטה לפעילים, כי מפלגתו עומדת על 7-8 מנדטים, הליכוד עם 30-31, וסמוטריץ' 6-7

20:45 > ראש הממשלה בנימין נתניהו חושש מהפסד ואומר בשידור לייב לתומכי הליכוד: "חסר לנו חצי מנדט לניצחון מלא של הליכוד ושל גוש הימין".

20:35 > מסתמן: מפלגת רע"מ של מנסור עבאס בצרות, נכון לעכשיו לא עוברת את אחוז החסימה. המשמעות היא שיש לנתניהו 61 מנדטים להרכבת ממשלה.

20:05 > סוקר ׳ערוץ 13׳, פרופ' קמיל פוקס: "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל כך דרמטיות ומכריעות בסקר הזה. זה יכול לשנות מגמות, זה לא סוד שאחוז ההצבעה הערב יקבע הרבה מאוד. מקומות מסוימים בתוך המגזר הערבי. אנחנו צריכים לחכות למדגם שלנו".

19:45 > בעקבות רקטה ששוגרה לעבר באר שבע, בכחול לבן עדכנו כי שר הביטחון בני גנץ עצר את מסע הבחירות וקיים שיחה ביטחונית.

19:30 > לפני זמן קצר נורתה רקטה לעבר באר שבע בזמן שראש הממשלה מסייר בעיר. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים באירוע. נתניהו פונה למקום מאובטח.

19:20 > מזכיר מועצת גדולי התורה החסידית יעקב ולצר פנה בהקלטה דחופה בקולו לציבור החסידים: "גדולי ישראל קראו בקול זעקה גדולה, המצב כפי שמסתמן ברגעים אלו יכול להביא לכדי חילול ה' אם אחוז ההצבעה לא יגדל, כל אחד מחויב לצאת ולפעול להצלחת המערכה".

19:16 > ראש הממשלה מעדכן: אחוזי הצבעה נמוכים מאוד לליכוד בערים הבאות: ירושלים, ראשל״צ, פתח-תקווה, נתניה, אשדוד, אשקלון, עכו, קרית גת, קרית אתא, רחובות, לוד, רמלה ונהריה.

19:12 > סמוטריץ׳ בלחץ: "בנט ושקד במפלגה עם דו ספרתי בטירוף על הראש שלנו. הם משקרים כדי שנרד מתחת לאחוז החסימה. מי שאומר שאנחנו 6-7 מנדטים משקר".

19:10 > נתניהו לפעילי הליכוד: "אנחנו בצרה. שיעורי ההצבעה במעוזי הליכוד לא מספיק גבוהים. אני מבקש שתסמסו לכל החברים שלכם. מוכרחים להוציא את הליכודניקים להצביע מחל. שיעורי ההצבעה בליכוד חייבים לעלות כדי שננצח את הבחירות. נשארו עוד 3 שעות".

19:05 > אחוז ההצבעה נכון לשעה 18:00: 51.5%. ירידה של כ4.8% מהבחירות הקודמות.

18:50 שר התורה הגר"ח קנייבסקי הפסיק מלימודו כעת וביקש ספר תהילים, להתפלל להצלחת המערכה וקידוש שם שמים.

18:40 - מפכ"ל המשטרה סייר אחר הצהריים במשל"ט ועדת הבחירות המרכזית, בליווי יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט עוזי פוגלמן ומנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס.

18:36: בכיר ב'יהדות התורה' ל'בחדר': "למרות ערב חג הפסח, ישנה עליה של כ-10% בהצבעה בכלל המגזר החרדי לעומת הבחירות הקודמות. מנגד, במגזר החסידי מצביעים על ירידה של כ-10% לעומת השעה הזו בבחירות הקודמות.

18:18: בני גנץ במתקפה על לפיד: "חארטה יש עתיד מוציאים פייק ניוז ומספרים שיש לנו 6-7 מנדטים ולא צריכים להצביע לנו יותר. זה חארטה. כל קול חשוב. זה קריטי להצביע לכחול לבן שתעבור את אחוז החסימה ותהיה בממשלת המעבר לקראת אפשרות של בחירות חמישיות. מה שהם עושים הוא חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. כדי למנוע את זה- לכו לקלפי ושימו פתק "כן" לכחול לבן".

17:50 - אחוז ההצבעה בחברה הערבית חצה את ה 30%. גורמים ברשימה המשותפת וברע"מ מעריכים שזה עוד יעלה בשעות הקרובות, ההערכות שאחוז ההצבעה יגיע ל 52% עם סגירת הקלפיות.

17:40  - כחול לבן במתקפה על לפיד: "אחרי שהפקיר את הגוש ולא דאג לחיבורים, לפיד החל להפיץ פייק ניוז. זה לא משנה אם ללפיד יהיו 20 מנדטים או 22 מנדטים - זה כן משנה אם כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, ולא יהיה מי שיעצור את שלטון היחיד של ביבי בממשלת המעבר".

17:35 -  אחוז המצביעים בצה"ל נכון לשעה 16:00 עומד על 69%.

17:30 - איילת שקד טוענת בלייב בפייסבוק: "הליכוד מוציא בשביל סמוטריץ' ובן-גביר אסמסים - אני לא יודעת אם זה חוקי".

17:20 - יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בהצהרה לתקשורת בחמ"ל הבחירות: "סיכום מהיר של העובדות כמו שהן עולות מהחמ"ל שלנו שכל מפלגות הגוש עולות. עכשיו חייבים יש עתיד גדולה אם אנחנו רוצים להחליף שלטון. הדיון על מי עובר מי לא עובר נגמר, הדיון הוא עכשיו איך מחליפים שלטון עם יש עתיד גדולה, לכו להצביע".

17:19 - לפיד בבליץ על מפלגות השמאל הקנטות: "סיכום מהיר של העובדות כמו שהן עולות מהחמ"ל שלנו שכל מפלגות הגוש עולות. עכשיו חייבים יש עתיד גדולה אם אנחנו רוצים להחליף שלטון. הדיון על מי עובר מי לא עובר נגמר, הדיון הוא עכשיו איך מחליפים שלטון עם יש עתיד גדולה, לכו להצביע".

17:16 - אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה 16:00 כפי שעודכנו ע"י ועדת הבחירות: 42.3%, ירידה של 4.7% מהבחירות לכנסת ה-23. 2,782,010 הצביעו עד כה.

17:30 - על רקע העימותים עם סמוטריץ׳, יו"ר 'ימינה' טען בהקלטה לפעילים, כי נתניהו מכרסם אותו: "הוא יודע שרק אנחנו יודעים לעמוד על האינטרסים. הוא רוצה ימין חלש וכנוע - המצב לא טוב".

17:23 - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מנהל שיחת זום דחופה על מנהלי המטות וחברי הכנסת לאור הירידה באחוזי ההצבעה והחשש מזליגת קולות ש"ס לליכוד וסמוטריץ'.

16:40 - וועדת הבחירות מעדכנת כי מתוך כ-6,700 חולים מאומתים בעלי זכות הצבעה, השתמשו בהסעת חברת "בון-תור", שהועמדה לרשותם עד כה כ-1,200 חולים לצורך הצבעה. מסך כ-22,000 מבודדים, בעלי זכות הצבעה, השתמשו בשירותי מערך ההיסעים שהוועדה העמידה לרשותה - "גט טקסי", 1012 מבודדים. 

16:35 - השר שטייניץ: "נתוני ההצבעה בערים הליכודיות נמוכים משמעותית מאשר בבחירות הקודמות. אם זה לא ישתנה, נתעורר מחר בבוקר עם יאיר לפיד ראש ממשלה או שנלך לבחירות חמישיות".

16:25 - ראש הממשלה נתניהו הנחה את חברי הכנסת של הליכוד לרדת עכשיו לדרום, כדי להעלות את אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד.

16:23 - במטה ש״ס מביאים דאגה אמיתית לנוכח נתוני ההצבעה, החשש הוא כי ראש הממשלה הצליח לשתות בקמפיין הגוועלד קולות משמעותיים מהמפלגה.

15:30 - נמשכת מגמת הירידה באחוזי ההצבעה: אחוז ההצבעה 14:00 עמד על 34.6% - 2,278,032 מצביעים. מדובר בירידה של 3.5% מהבחירות לכנסת ה-23.

15:00 - שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בפניה לציבור מחמ״ל הבחירות של כחול לבן: "אני צריך אתכם. צאו להצביע עבורי אין עוד הרבה שעות. אני נלחם על כל קול".

14:58 - העבודה נגד מרצ: ראש מערך ההסברה במפלגת העבודה תוקף: "אנחנו רואים פוליטיקת ספינים של מרצ. מה שקורה בשעות האחרונות הוא בעייתי. הם מזמן עברו את אחוז החסימה על פי כל הנתונים שבידינו וגם הם יודעים את זה. הם ממשיכים בקמפיין גוועאלד כדי לסחוב קולות והם פוגעים בגוש".

14:30 - ירון זליכה עושה ליברמן ונתניהו: ‏"מעמד הביניים בסכנה! בעלי ההון נוהרים בכמויות אדירות אל הקלפי".

14:20 - ‏יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בראשל"צ בקריאה לצאת ולהצביע: רק יש עתיד גדולה יכולה להחליף את השלטון. יש שתי אפשרויות יש עתיד גדולה - או ממשלת חושך של ליצמן, בן גביר ונתניהו. צאו להצביע!

14:10 - ‏הרבה חול באוויר בנגב. וזה רק מקשה על האנשים לצאת ולהצביע, פעילים מסתובבים גם בכפרים הלא מוכרים בניסיון לשכנע אותם לממש את זכות ההצבעה. בתוך כך אחוז ההצבעה באזור נמוך במיוחד, פחות מ-15% בנגב.

13:40 - אחמד טיבי לאחר ההצבעה: "הצבעה למשותפת היא נטו נגד פשיזם ובעד חיים משותפים נגד כהניזם. בעד פרלמטריים מצוינים".

14:35 - במפלגות החרדיות מדווחים על ירידה באחוז ההצבעה גם בריכוזים החרדים לעומת בחירות קודמות. ייתכן וכולם עסוקים בניקיונות לחג ויגיעו בהמשך היום מה שיצור עומסים. כך באגודת ישראל ירידה של 4% באחוז ההצבעה.

14:20 - יו"ר יהדות התורה משה גפני מגיב לדברי לפיד כי "החרדים נוהרים לקלפיות" ואומר: "אנחנו נמחק היום את החיוך של האנטישמי הזה - נשים עוד ועוד ג' בקלפי".

14:09 - בשיא העימות: בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט נפגשו בסיור קלפיות ולחצו ידיים ואיחלו הצלחה זה לזה.

14:05: עו"ד בן גביר הגיש תלונה דחופה לוועדת הבחירות: "בקלפיות בבני ברק ובית"ר עילית הועלמו פתקי ט".

14:00: חבר הכנסת אייכלר תוקף את ליברמן במהלך סיור בקריית גת: "ליברמן הוא חיה פוליטית. הבין שהשנאה לחרדים גדולה מהשנאה לערבים. הוא עומד באמצע תל אביב וצועק "החרדים נוהרים לקלפיות". מלא גימלים בקלפי ונמחק לו את החיוך מהפנים".

13:35 - איימן עודה לאחר ההצבעה בחיפה: "אנחנו הפכנו למספר הקשה שאיש לא יכול להתעלם ממנו." עוד הוסיף: "מהבחירות האלה נצא מחוזקים".

13:30: עד כה עדכנו מוועדת הבחירות על 31 תלונות ובהם התחזות למצביעים וכן תלונה על אשם שהתחזתה לנפטרת וביקשה להצביע.

13:00: בני גנץ הגיע לתפילה בכותל המערבי.

 

בחירות 2021 אביגדור ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד