י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אקטואלי מתמיד

מה זה אחוז החסימה? עמית סגל מסביר לכם | צפו

הסרטון בנושא אחוז החסימה שפרסם הפרשן הפוליטי עמית סגל לפני כחודשיים, הופך להיות אקטואלי מתמיד | אנו מביאים אותו שוב לטובת אלו המעוניינים להעמיק ולהבין את המפה הפוליטית

מה זה אחוז החסימה? עמית סגל מסביר לכם | צפו
עמית סגל בראיון ל'קול ברמה' צילום: צילומסך

לפני כחודשיים יצא הפרשן הפוליטי עמית סגל בסדרת סרטונים בהם ביאר ופישט עבור עוקביו הרבים את רזי הפוליטיקה, בסרטון הראשון הוא הסביר על 'הסכם העודפים'. שבוע לאחר מכן שחרר סגל סרטון נוסף, ובו הסבר על אחוז החסימה.

לצורך הבהרת העניין נקראו אחר כבוד בקבוקי המשקאות החריפים לתאר את המפלגות השונות, ובנו של סגל, בתפקיד ה'בר-מן'. היום (שלישי) הסרטון הופך להיות אקטואלי מתמיד. ואנו מביאים אותו שוב לטובת אלו המעוניינים להעמיק ולהבין את המפה הפוליטית.

סגל פתח והסביר: "אז בשיעור הקודם, אה... בסרטון הקודם, דיברנו על הסכמי העודפים, בעצם חשבתי שאנחנו בעצם צריכים להתחיל רחוק יותר, באחוז החסימה".

"מה הסיפור, יש במדינת ישראל שישה מיליון מצביעים, לחלק ל-120 מנדטים, זה יוצא בערך חמישים אלף קולות, זאת אומרת שכדי להיכנס לכנסת לקבל מושב צריך 50 אלף קולות, זה מה שנקרא המודד למנדט" הקדים סגל.

"הוא משתנה מחירות לבחירות ככל שיש במדינה יותר אנשים הוא משתנה ועולה, כשיו בא ניקח לדוגמא את מפלגת העבודה, מפלגה קטנה, פחות מתוקה מהליקר הזה..." ציין סגל, והוסיף: "האם היא מספיקה לכדי המודד למנדט? מצוין, נכון ? יפה מאד. אבל המחוקק הישראלי החליט לפני הרבה שנים שהוא לא רוצה סיעות קטנות מדי, הוא לא רוצה שהכנסת תהיה מלאה בכל מיני מפלגות של מנדט אחד, ולכן הוא החליט שיהיה דבר כזה שנקרא 'אחוז החסימה' גם אם קיבלת מספיק למנדט אבל לא הגעת מספיק למנדט, זה אומר שאתה לא נכנס לכנסת".

סגל המשיך לעקוץ את מפלגת העבודה... "בא נראה אם מפלגת העבודה בסקר הזה נכנסת לסקר? לא היא לא נכנסת, ראיתם? זאת אומרת, מה קורה לכל הקולות או במקרה הזה השתייה הזאת של מפלגת העבודה היא הולכת לפח..." ציין סגל, ופנה לבנו "שים את זה בפח בבקשה".

"וכאן מגיע האירוע המשמעותי באמת, כי ברגע שקולות הלכו לפח, המודד למנדט ירד, פתאום כבר לא צריך 50 אלף קולות כמו עם הכוסות האלו של הקוקטיילים פתאום צריך הרבה פחות 40 אלף קולות" הסביר סגל, והוסיף לחדד: "זאת אומרת, הליכוד ברגע שיש יותר קולות שלא עברו את אחוז החסימה מקבל מנדטים שלא היה מקבל מראש".

"מה המשמעות? המשמעות אומרת, שברגע שאתה מצביע אל תחשוב רק האם אני אוהב את המלגה ומזדה  אתה, אלא גם האם יש לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה, כי אם אין לה המשמעות מרחיקת הלכת שאתה עלול להגדיל את המפלגות אתה לא מצביע להן, יותר גרוע מבחינתך נניח שאתה בשמאל והצבעת למפלגה שלא עברה את אחוז החסימה, יכול להיות שבגללך הימין ינצח, כך קרה גם להיפך הרבה קולות של הימין הלכו לפח, והשמאל קיבל יותר מנדטים מאשר היו ו בציבור, זה ההסבר" סיכם סגל.

 

אחוז החסימה עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד