כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אנשים, לכו ללמוד יחסי ציבור

יתכן ויבוא יום בו מישהו מאיתנו יעמוד מול בג"ץ באיזו סמטה אפלה של חייו. מוכרחים הרי לדעת מה לומר ואיך להגיב, לא? • חיה ברויער מנתחת ב'שוק הפרסום' את עולם הפרסום והיח"צ החרדי

אנשים, לכו ללמוד יחסי ציבור



טוב להתייחצן בעד עצמינו

במחשבה שניה, אולי באמת יש מקום לכל הקורסים האלו, לפרסום ויח"צנות שנפתחים אצלנו חדשות לבקרים. אולי נכון לכולנו, לכלל הציבור החרדי בישראל לעבור קורס מזורז בכתיבה, ביחסי ציבור ודוברות.

אחרי הכל, יתכן ויבוא יום בו מישהו מאיתנו יעמוד מול בג"ץ באיזו סמטה אפלה של חייו, או מול איזו שהיא מצלמה דורשנית של ערוץ 2. מוכרחים לדעת מה לומר ואיך להגיב. אולי יהיו "לומדה" ו"הבצפר" קרש ההצלה למסבירנות החרדית המקרטעת.

לכו, אנשים. לכו ללמוד יחסי ציבור.

עם יד על הדופק

במה נבדל עיתון בצמיחה מעיתון בקמילה? עיתון בצמיחה קשוב לקהל שלו. נציגי המערכת וההנהלה מעורים, מבררים, שואלים ומבקשים תגובות. הם לא נמצאים אי שם למעלה, הם בשטח. וכשהם רואים הערות של ממש, הם בודקים. ואחרי שהם בודקים הם מסיקים מיידית מסקנות. כמו עיתון מורשה, למשל. עיתון מורשה החל את דרכו החדשה, מבוסס "עולם החסידות" ו"הגחלת", משתדרג עם מיטב הכותבים ומגיש תוכן ראוי ומשובח. עכשיו זה הזמן שם לתנופה שיווקית. מסתבר שהשבוע יש בעיתון שלושה עמודים של יחסי ציבור, במקום הבודד של שבוע שעבר שהחליף את ההוא שלא היה שבוע קודם. אתם שם במורשה שקראתם את הטור הקודם וקוראים גם את הנוכחי, קבלו ח"ח.

מנהל המוסדות השחור

אחרי השחור הנוראי בפרינט של דמיון לכנס "יוזמות", מגיע השחור הנוראי של תוצאות אפקטיביות ל"ינהלני".

שחור, כך ידוע, לא עושה לאנשים טוב מדי על הלב, אולי אלא אם כן הוא קטיפה נוצצת עליה מונח איזה תכשיט יהלומים. אבל כשעל השחור מונחות אותיות, גם אותיות שקופות- זה לא נראה טוב אחרי הדפוס. גם לא מקצועי ולא שונה.

מה עוד, שבימים טרופים אלו, שלט "מנהל המוסדות" בראש פרינט שחור עושה אסוציאציות גרועות. גרועות מאד.

איכשהו, להכנס לתודעה הצרכנית עם שחור זה לא נראה כמו משהו מומלץ.

אבא, פה גדול

יש בבחירה הנבדלת הזו של תנובה להציג דוגמנים במודעות הגבינות, משהו מוצלח במיוחד. בהתעקשות שלהם, כמעט לאורך כל הדרך, גבינות ה"בית של תנובה" מוצגות עם אנשים. אנשים רגילים, בתוך בית פשוט, עם ארוחת בוקר או ארוחת ערב פשוטה, כמו כולנו. להסתכל במודעה מצולמת עם דוגמנים בסיטואציות מוכרות זה לראות את עצמינו שם, עם אותו קוטג', באותו סיפור של השורות הקטנות שם.

אחד ההישגים הגדולים ביותר של פרסום הוא צרכן שרואה ואומר את אותו "היי, גם אני" נחשק. ואין ספק שתנובה לגמרי שם.

מתחילים להתעניין

זו רק אני, או שב'מרכז העניינים' יש יותר פרסומות מבדרך כלל? החלטה מצויינת היתה שם, להעלות את רמת הביצועים של המערכת. בלי ספק, החלטה שאמורה לגרום לפעילות השיווקית לזנק.

ספרו לנו על זה

יש טעות נפוצה כזו, טבעית, שמשכנעת אנשים שכולם שמעו על מה שהם עשו. אז לא, משרדים יקרים, אנחנו לא עוקבים אחר כל פרינט שלכם באובססיביות, לא מסתובבים ברחוב לדוג שאריות BTL שלכם וגם לא מתעקשים לחפש את המיקום הנפלא שלכם בעיתון או את הכמות האדירה של הפרסום בעיתון שלכם, לחילופין.

אם משהו זז, מתפקידכם להודיע לקהל על כך, לעשות גם לעצמכם קצת יח"צ ולהפעיל קצת שתדלנות. יפה עושה עיתון העדה, שמחפש איזכורים של עצמו וכשהוא מוצא אותם, הוא משתף בהם את כולנו. שמא לא ראינו ושמא לא שמנו לב.

כן, גם בעולם השיווק מתקיים הנאמר "אם אין אני לי מי לי".


מדרגות

או סולם. או משחקי ילדים מאתגרים, או מד-גובה של חדר האחות בקופת החולים, או הקלמר החדש של כיתה א'. כשאומרים לכם "עלינו שלב", על מה אתם חושבים?

בטח שלא על מודעת כחול-לבן חלקה עם צמד המילים הללו באמצע, ושלוש נקודות בצד. הלו, אפיקים, פעם הבא נסו סיעור מוחות קצר. התוצאות תמיד מאכזבות פחות מעוד פרינט משעמם.

מטרנה בסיעתא דשמיא למען עצמכן

יש למטרנה מבצע כפיות. לא, לא חסדי נעמי, דווקא שילב. ואת המתנות דווקא אתן מקבלות, הצרכניות, כמה מרענן. בדיוק ברגע בו ניסיתי להתעמק בפרינט הצבעוני והחביב הזה של מטרנה שמופיע השבוע בעיתונים ולתהות אם הוא שייך לבולטון או שמא לא, עליתי על ה"בס"ד" בצד ימין למעלה. אופס.

אדפטציה?

גם מקאן וגם שוב כאן

מאז שמנחם אייכלר שם, פתאום רואים את הקרדיט הארוך ההוא, באותיות הלועזיות, יותר ויותר. אם אלו מודעות ניו-פארם שהחלו לצוץ לפתע, או פריצתו המתרווחת (לא פחות מארבעה עמודים) של קמפיין לאומי ועכשיו גם חברת החשמל. לא מזמן שמענו שתקציב מנפאואר בראשית עבר לידיהם הנלהבות וחסרות הסבלנות של המחלקה החרדית במקאן אריקסון. ללא ספק, מישהו שם התעורר במלוא מובן המשמעות.

שונאים פרסומות?

יש בעולם הפרסום את הפאשלה הקבועה של ההעתקה. העולם קטן ושני אנשים משני קצוותיו בהחלט יכולים לחשוב במקרה על אותו רעיון ממש. כן, אבל אם הם חושבים על אותו כיוון באותה רצועת זמן, זה כבר מתחיל להחשיד.

אז איך זה שרגע אחרי שקמפיין ה"שונאים פרסומות?" הכללי של אתר אייס בא על סופו הטוב ("שונאים פרסומות? אתם לא מעניינים אותנו!") הגיע לנו בשליפה פרינט של טרקלין יאקאב חשמל (טריו): "פרסומות המזגנים גורמות לכם להזיע?".

לזכותם יאמר שלפחות לא היה טיזר, שאם זו העתקה אז היא לפחות לא מאולצת מדי, והתשובה מופיעה מיד בסוף המודעה: "פרסומות המזגנים גורמות לכם להזיע? תקנו את המזגן אצלינו!" או משהו דומה.

ואולי הם בכלל לא שמו לב.



קופסת השימורים הבלתי אפשרית של טונה סטארקיסט

לקופסת השימורים של טונה סטארקיסט יש תכונות משונות. הגרפיקאיות בבולטון פוטנציאל כנראה אוהבות להשתעשע בה, לבדוק את מידת הסיבולת שלה ושלנו, הצופים מהצד.

ניסיתם להכניס פעם מקרר בתוך קופסת שימורים שטוחה? ומיקסר? ותנור אפיה? אם רק תשלחו מתכון ותזכו להיות בין חמשת הזוכים, אולי תצליחו. בבולטון, כנראה, זו לא בעיה כל-כך גדולה. אם אין רעיון דוחפים את הבריף מיד לסטודיו? שם כבר הגרפיקאיות ינסו לעשות עם זה משהו.

ושאלה אחת קטנה, ממתי מותר לרשום מייל לשליחת מתכונים במודעות בעיתוני המגזר?

הכל דביק

אז אמרו לנו כבר פעם שהכל שפיט, מסתבר שבמשרדי הפרסום יש שגורסים כי גם הכל דביק. אחרי שטריו הדביקו (הפוך, כך טוענים הידענים) מכונת תספורת על מכשיר סלולרי לקראת החלאקה של ל"ג בעומר, אפיקים מחליטים השבוע להדביק משאבת בושם על המכסה הסגור של מרכך הכביסה סנו מקסימה. הסגור, כן.

הרעיון יכל להיות חביב, אלמלא הדבק היה עובד, והרקע היה תואם והמשאבה לא היתה בצבע שהיא. אה, ואולי גם אם היו פותחים את הפקק.

אם כבר אתם עולים על הקשר חביב, לפחות תעשו אותו טוב עד הסוף, אה?

סקירה שבועית

מקאן מגזרים עם פרינט גם וגם של חברת החשמל, בולטון פוטנציאל עם פרינטים חדשים למטרנה, לטונה סטארקיסס ולמכבי, קמפיין גלידות שטראוס עוד כאן.

גל אורן משאירים את פרינט הגבינה באוויר, מצרפים לו פרינט חדש של קוטג' ושל שוקו. גם האגיס עדיין כאן, בעמודים או בסטריפים וגם פרינט חדש לדיור ברמה. מימד עוד פה עם סנו-מט, אפיקים עם פרינט חדש לבזק ועוד אחד חדש לסנו.

תוצאות אפקטיביות עם קמפיין שפע שוק כרגיל ועם פרינט חדש ל"ינהלני". גם פלדהיים ואור החיים עדין כאן לסירוגין.

טריו ממשיכים לפרסם את הפרינט הישן-נושן של פיירי ושאריות מצמד עמודי הפתיחה של קמפיין לנור. הם מוסיפים גם מודעה חדשה לטרקלין יאקאב חשמל. קמפיין דפי הקהילה של פרסום מגזרים גם הוא, עדיין בעיתונים.

יחסי ציבור

במדורי היח"צ השבוע בלטו לטובה הידיעות של אפיקים על מרכך הכביסה של סנו וגם ידיעת כללית.
ידיעת גלידת-שטראוס-הכי-טעימה של בולטון וגם ידיעת מכבי. ידיעות לנור, ידיעות של מגזרים שממשיכות 'קמפיין הפרידמידה' של טורנדו וגם ידיעות של דפי הקהילה. וגל אורן שיחקו אותה עם כמות מכובדת של ידיעות השבוע: ידיעת פתיתי עמק, ישראכרט, אוויס וקליה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד