י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ליל הטלפונים

גפני סינן, בנט לא התייבש ודרעי דוהר קדימה

עם פרסום המדגמים מתחילים ראשי המפלגות בהיערכות לקראת הטלת משימת הרכבת הממשלה על אי מי מהם | החרדים והמחנה הלאומי כבר שוחחו עם נתניהו | גדעון סער מתייבש לעת עתה

גפני סינן, בנט לא התייבש ודרעי דוהר קדימה
ראש הממשלה נתניהו משוחח בטלפון צילום: איתי בית און, לע"מ

המדגמים הראשוניים פורסמו, ובזה הוכרז על פתיחתו של המרוץ לקראת הרכבת הקואליציה הבאה. הראשונים יקבלו תמורה נאה עבור אצבעותיהם. אלו שיגיעו אחרונים ייאלצו להסתפק בשאריות.

כמידי ליל מדגמים, הטלפונים הנערכים מיד אחרי פרסום המדגמים הם בעצם נקודות הפתיחה של המשא ומתן הפוליטי. מהם ניתן להעריך מי נכנס לקואליציה הקרובה, ובאיזה מחיר. טלפונים שכאלו נערכו הערב עם יושב ראש מפלגת הליכוד ראש הממשלה בעבר וככל המסתמן גם בעתיד, בנימין נתניהו.

עם פרסום המדגמים פורסם כי יו"ר מפלגת ש"ס השר אריה דרעי, שהצליח לשמר את מפלגתו, ומיצב אותה כמפלגה השלישית בגודלה בישראל. שוחח עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על פי הדיווח, האחרון בירך את השר דרעי על ההישג המצוין, השניים דנו בתוצאות הבחירות וקבעו להמשיך לשוחח עוד הלילה.

מטעמו של דרעי נמסר: "סיימתי שיחה עם ראש הממשלה וסיכמנו שעוד הלילה נראה את הנתונים ואנחנו שואפים להקים ממשלה במהירות. ממשלה לאומית יהודית ששומרת על הצביון של מדינת ישראל. אני פונה לראשי מפלגות הימין, יש לנו יחד למעלה מ-61, בואו ונשכח את מערכת הבחירות, נתגבר על כל השיקולים האישיים וכל הפגיעות והחשבונות. העם רוצה ממשלה לאומית, יהודית, מסורתית מהר מאוד. חבל לסחוב את זה". הפעילים מפריעים לו בקריאות "ביבי צריך אריה חזק".

לא רק אריה דרעי זכה לטלפון מהר מאוד הערב, הוא יו"ר ימינה, נפתלי בנט שבדרך כלל התייבש שעות ארוכות לאחר הבחירות עד שזכה לטלפון המיוחל מראש הממשלה, זכה הערב לטלפון מנתניהו. בנט השיב לו כי ימתין לתוצאות האמת וכי רק דבר אחד עומד לנגד עיניו - "טובת כלל אזרחי ישראל".

שותפו לשעבר של בנט, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' זכה אף הוא לשיחה מראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקשר אליו וברכו על ההישג של הציונות הדתית ושל הימין. סמוטריץ' מצדו השיב וברך את נתניהו על ההישג החשוב למחנה הלאומי.

בתוך כך דווח כי יו"ר יהדות התורה משה גפני סינן במשך שעה ארוכה שיחות מראש הממשלה. הזעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאור כך שקרא לציבור החרדי להצביע לציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'. על פי הדיווחים בסופו של דבר ענה גפני לשיחות מאת נתניהו.

יצוין כי ראש הממשלה טרח לשוחח הערב גם עם הצלע הזוגית הנפרדת ב'אגודת ישראל', הלא הם סגן השר פרוש וח"כ ישראל אייכלר. נתניהו ברך אותם על ההצלחה המשותפת והבטיח להמשיך יחד בעתיד. השניים מצדם בירכו את ראש הממשלה שיצליח לשמור על יהדותה של המדינה, למרות כל המכשולים מצד מתנגדיה. כזכור שני אישים אלו הבהירו לראש הממשלה במהלך המתיחות בסיעה, כי הם לא מיוצגים על ידי ראשיהם.

יצוין כי נתניהו עושה לסער מעשה בנט, ומייבש אותו. על פי הדיווחים, נתניהו לא טרח לצלצל הערב לגדעון סער. מנגד בימים הקרובים כשתתבהר התמונה לא מן הנמנע ששיחה שכזו כן תתקיים.

בנימין נתניהו נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ' משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד