ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
גיוס, גיור ופסקת התגברות

ב'יהדות התורה' ממהרים להציב תנאים לממשלה

זהות הגושים די צמודה ועדיין לא ברורה אבל משה גפני, היו"ר החדש של יהדות התורה מצהיר כוונות לקראת המו"מ הקואליציוני ומציב דרישות סף לישיבה בממשלה כלשהי

ב'יהדות התורה' ממהרים להציב תנאים לממשלה
ליל הבחירות ביהדות התורה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

תוצאות האמת טרם הגיעו, אבל ב'יהדות התורה' שמתנדנדים בין 6 ל-7 מנדטים במדגמים, ממהרים להציב הערב (שלישי) תנאים להקמת ממשלת נתניהו השישית. היושב ראש החדש משה גפני הודיע כי המפלגה תדרוש לתקן את חוק הגיוס, חוק הגיור וכן לחוקק מיד את פסקת ההתגברות.

בנאום שנשא לאחר פרסום התוצאות הראשוניות, אמר יו"ר יהדות התורה משה גפני: "מי שעקב אחרי מה שקרה בשבועות
האחרונים והיה מודאג מהמצב, לאן אנחנו צועדים, מה עלול לקרות במדינה שלנו, במציאות הזאת בה אנחנו עוברים שנה קשה של קורונה, עשינו הכל שלא יפגעו קודשי ישראל".

עוד אמר גפני, ״כוחות רבים גדולים וחזקים פעלו נגדנו - קיבלנו את אותה התוצאה של מצביעים בכל הארץ בכל המקומות בכל הישובים". לדבריו, "אמרו לנו שמפלגת ההסתה שחרטה על דגלה אנטישמיות (ישראל ביתנו א.ק.) - אמרו שהיא תפתיע עם מספר דו ספרתי, אבל היא קיבלה 6 מנדטים והיא תישאר אי שם בפינות האופוזיציה".

גפני עדכן כי לאחר שסינן את ראש הממשלה לכמה שעות, "אנחנו שוחחנו עם ראש הממשלה שביקש לברך אותנו", והציב את רשימת הדרישות להקמת הקואליציה הבאה, "אנחנו נעמוד בתוקף וסיעת יהדות התורה החליטה שתלמידי הישיבות לא יהיו תלויים באוויר עד שיעשו חוק".

כמו כן הצהיר היו"ר החדש, "לא נסכים שלא יהיה גיור וקבלת מצוות כמו שהמציאות ההלכתית קובעת. לא יהיה מה שהיה בפעמים הקודמות שביקשנו להסדיר את כוחו של בג"צ, שיהיה כוח לרשות המחוקקת מול השופטת". גפני התעקש שחקיקת פסקת ההתגברות "תעשה מיד בתחילת הקדנציה, שלא נעמוד כעניים בפתח והם יקבלו את מה שהם רוצים". הוא הבהיר "לא יהיה שתלמיד ישיבה אחד יקבל יותר ואחד פחות - לא ניתן יותר שתהיה אפליה, לא נשב בקואליציה בלי שהבעיות האלה ייפתרו". כך גפני הערב.

במהלך אירוע הניצחון, נשמעו קריאות "ליברמן הביתה".

יהדות התורה משה גפני חוק הגיוס פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד