י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הונאת הדירות

שערוריה: מאות משפחות חרדיות נשארו ללא מקום לפסח

מאות משפחות יהודיות ששכרו בתים באורלנדו בכדי לשהות בהם בחג הפסח נדהמו לגלות כי הבתים הושכרו למשפחות נוספות | המתווכים שראו שיש ביקוש רציני לדירות החלו להשכיר אותם לאחרים למרות דמי הקדימה שקיבלו 

שערוריה: מאות משפחות חרדיות נשארו ללא מקום לפסח
אורלנדו, פלורידה צילום: Pixabay

אלפי משפחות יהודיות שכרו בתים באורלנדו לחג הפסח הזה, כולם ציפו ליום טוב מהנה, אך עבור רבים הדבר התגלה כסיוט.

על פי מספר מקורות, יותר מ-200 בתים "הוזמנו כפול", רבים מהם מבלי שהשוכרים המקוריים ידעו על כך עד הרגע האחרון. כך דווח אתר Yeshiva world news.

השוכרים איבדו את הדירות בכמה דרכים שערורייתיות. זה התחיל לפני מספר חודשים, כאשר אלפי חרדים החלו להפקיד דמי קדימה על בתים שהם שכרו לפסח. חלק מהבתים הושכרו תמורת 6,000 דולר, וכשמתווכים ראו שיש ביקוש חזק לבתים, הם החלו להשכיר אותם לאחרים, חלקם תמורת סכום של עד 25,000 דולר. הבעיה היא שחלק מהמתווכים לא אמרו לשוכרים המקוריים כלום. וחלק מהמתווכים פשוט שיקרו ואמרו שכרטיסי האשראי שלהם לא עברו.

זה היה שקר בוטה, ולמעשה רבים חויבו, אך המתווכים פשוט "החזירו את הכסף", ולקחו את הבית ללקוח הבא שלהם ששילם פי שלוש מהמחיר, לשוכרים אחרים נאמר כי לא ניתן לשכור את הבית "בגלל קורונה", "צינור שהתפוצץ", "נזילות בגג", "בעיות מיזוג אוויר" ושקרים יצירתיים אחרים.

קורבן אחד סיפר לאתר Yeshiva world news כי הם הזמינו בית כמה ימים לאחר חנוכה, וגילו לפני 5 ימים שהם איבדו את הדירה שלהם. לשתי משפחות נוספות בוטל החוזה ביום שלישי בבוקר, ולמשפחה אחרת ביום שני בלילה.

ההונאה המטרידה עוד יותר, הייתה שאנשים החלו לתת "מקדמות" על בתים רבים, והראו כוונה לרכוש אותם, בתנאי שהם יוכלו להשתמש בו לפסח. לאנשים אלה לא היתה כוונה לקנות את הבתים הללו, ורבים מבטלים את "החוזים" שלהם לאחר פסח. המקדמות שלהם נמוכות מהסכום שהיו צריכים לשלם כדי לשכור בית לפסח.

למעשה, כמה "מתווכים" עצמם התקשרו לבעלי בתים רבים כדי שיוכלו לשכור את הבתים ברווח. נראה כי "מקדמות" אלה נעשו על ידי המתווכים עצמם.

תוצאות ההונאות הללו? מאות משפחות גילו שבוע לפני פסח שאין להם לאן ללכת. משפחה אחת כבר העבירה את האוכל ביום שני וטסה בערב רק כדי לגלות ביום שלישי בבוקר שביתם כבר לא מושכר להם בוטל.

משפחות חרדיות חופשת פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד