כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כהונת נתניהו בסכנה

האתגר הראשון: למנוע מבלוק 'רק לא ביבי' להשתלט על הכנסת

תוצאות האמת שפורסמו עד עתה מעלות כי רע"מ צולחת את אחוז החסימה, מה שמדרדר את גוש הימין ל-59 מנדטים | הקרב שחוזר להיות צמוד ייאלץ את גוש הימין להתמודד שוב עם ניסיונות ההשתלטות של מחנה 'רק לא ביבי' על הוועדות החשובות בכנסת

האתגר הראשון: למנוע מבלוק 'רק לא ביבי' להשתלט על הכנסת
בנימין נתניהו/יאיר לפיד נאומים במליאה צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בזמן שהניצחון לאחד הגושים עדיין לא ברור, האתגר הראשון של גוש הימין הוא למנוע השתלטות של מחנה 'רק לא ביבי' על הכנסת באם יזכו ברוב של 61 כפי שנראה כעת על פי תוצאות האמת החלקיות.

לאחר שנתיים מסורבלות, המערכת הפוליטית, ובפרט מתנגדי נתניהו לא יוותרו בקרב על הרכבת הממשלה, כשהאתגר הראשון הוא השתלטות על הכנסת.

כך תפקיד יו"ר הכנסת יגיע להצבעה מיד עם השבעת הכנסת, ואם יושג רוב, ינסו סיעות הבלוק החוסם להצביע על מועמד מוסכם מטעמם שיכנס לתפקיד יו״ר כנסת וכן לתפקידים הבולטים בוועדות הכנסת הזמניות.

בפעם הקודמת ביקשו בכחול לבן להשתלט על התפקיד אלא שאז בדקה ה-90 גנץ לקח את התפקיד על עצמו ומשם הדרך לממשלת נתניהו הייתה קצרה מה שבסופו של דבר הביא גם לפירוק השותפות עם יש עתיד.

באם אכן יראו שהמצב ייגרר למערכת בחירות חמישית, יוכלו בסיעות הגוש החוסם לחוקק מספר חוקים שיבלמו את ראש הממשלה כדוגמת החוק שימנע מחבר כנסת עם כתבי אישום להתמודד על תפקיד ראש הממשלה.

תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד