ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הפלונטר הפוליטי

עימות בין הח"כים מהליכוד: "לא יודע מי זה"

התוצאות הדרמטיות מהעדכון האחרון של ועדת הבחירות מעלה כי גוש הימין לא זוכה ברוב הדרוש ובעוד ברע"מ חוגגים את ניצחונם, בליכוד חלוקים בשאלה מה היחס הנכון בשעה זו בכל הנוגע לשיתוף פעולה עם מפלגה ערבית

עימות בין הח"כים מהליכוד: "לא יודע מי זה"
מנסור עבאס צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הפלונטר הפוליטי: בעקבות תוצאות הבחירות שמתעדכנות עם הזמן, לפיו גוש הימין הכולל את נתניהו זוכה ל-59 מנדטים כשבתווך סיעת רע"מ שזוכה לחמישה מנדטים ויכולה להעניק לגוש הימין ולראש הממשלה בנימין נתניהו את הניצחון.

התוצאה הפוליטית מעלה לדיון את סוגיית שיתוף הפעולה עם סיעה ערבית, למרות שמדובר בנציגים מתונים יותר מחברי הרשימה המשותפת, עדיין תמיכה ערבית בקואליציה טרם הייתה בישראל.

בליכוד, ביום שאחרי, חלוקים לגבי שיתוף הפעולה עם רע"מ, בעוד השר צחי הנגבי הצהיר כי במטרה למנוע בחירות חמישיות צריך לבדוק גם אופציה כזו, מנגד חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב לדבריו בהצהרה: "בשום פנים ואופן לא".

בתגובה לדברי קרעי, נשאל השר צחי הנגבי אם ירצה להגיב, והוא השיב: "מי זה שלמה קרעי? אעשה חיפוש בגוגל". קרעי הגיב להנגבי: "‏עדיף לחפש בגוגל את מי שלא מכירים מאשר לחפש בגוגל ולהתבייש", כשקרעי מוסיף, "מי יודע עם צחי הוא לא החפרפרת של גדעון שנשארה בליכוד".

יו"ר הסיעה מיקי זוהר תומך אף הוא בפנייה לרע"מ, וצייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".

ראש הממשלה עצמו הבהיר בראיונות ערב הבחירות כי לא יצרף ולא יישען על תמיכת רע"מ בשום אופן, אבל הערכה היא כי מול תוצאות הבחירות הוא ישנה את עמדתו וינסה לסכל שיתוף פעולה של רע"מ עם הגוש הנגדי במטרה למנוע סבב נוסף.

מנסור עבאס ביבי נתניהו הליכוד תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד