י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הימור משתלם

רע"מ עברה: לאן מועדות פני מנסור עבאס

בליל אמש, עת נראה היה כי רע"מ ניצבת מתחת לאחוז החסימה, עסקו כולם בשאלת כניסת ה'קיצונים' מימין לכנסת. הבוקר עם התבהרות התמונה עברו כולם לדוש בשאלה: מי יזכה בתמיכתו של רע"מ

רע"מ עברה: לאן מועדות פני מנסור עבאס
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

מנסור עבאס יושב ראש סיעת רע"מ, אחת מ-4 הסיעות שהרכיבו עד לבחירות האחרונות את הרשימה הערבית המשותפת רושם הבוקר (רביעי) ניצחון מזהיר. על פי נתוני תוצאות האמת, עבאס חצה בבטחה את קו אחוז החסימה והוא בדרכו אל הכנסת, משוחרר מהרשימה בה היה חבר.

עם הניצחון הזה הופך להיות רע"מ אחד מהממשילים של הכנסת הבא. ברע"מ הבהירו הבוקר כי הם: "מוכנים למו"מ עם שני הצדדים, לא בכיס של אף אחד".

מנסור עבאס בעת תהליך ההיפרדות מהמשותפת הבהיר לא אחת, כי אין למקם אותו לא בימין ולא בשמאל. הוא דואג רק לרחוב הערבי ועל פי האינטרסים של ציבור בוחריו מנקודת מבטו.

ובעוד בליל אמש, עת נראה היה כי רע"מ ניצבת מתחת לאחוז החסימה, עסקו כולם בשאלת כניסת ה'קיצונים' מימין לכנסת. הבוקר עם התבהרות התמונה עברו כולם לדוש בשאלה: מי יזכה בתמיכתם של רע"מ.

יו"ר הרשימה עבאס שיתף פעולה לא אחת עם הליכוד, בכנסת היוצאת. אך כעת העניינים מבולבלים. חלק מחברי הכנסת של הליכוד מבהירים באולפנים כי ניתן להסתמך על אצבעותיהם של חברי הסיעה הערבית, על מנת להקים ממשלת ימין. מנגד יש את אלו הימניים יותר המצהירים כי דבר כזה לא יקרה.

יצויין, כי לא רק בליכוד מתחבטים בשאלה זו. גם השמאל בישראל, ממתין בדריכות לתוצאות האמת. לכשיתברר שאחד מהצדדים מצליח להקים ממשלה, יריבו כולם על התמיכה - השקטה לפחות - של רע"מ. אך כעת העסק מורכב יותר.

על מנת שהשמאל יצליח להתאחד יחדיו לבלוק חוסם ענייני נגד נתניהו, צריכים להתאחד ליברמן וסער יחד עם אביתסאם מראענה מרצ והעבודה. המשימה לא פשוטה. סוגיית רע"מ, נותרת כרגע מחוץ לשיחות. למרות זאת הצהיר כבר יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי בקרוב הוא ינהל מגעים גם עם עבאס.

עבאס עצמו, מרוצה הבוקר מאד. ההימור שלו התברר נכון. וכעת הוא מצהיר כאמור כי הוא פתוח למשא ומתן עם שני הצדדים.

מנסור עבאס תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד