י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כמאה אלף קול

מסתמן: למרות השמירה על כוחם, החרדים איבדו מעל ל-2 מנדטים

תוצאות האמת מלמדות על ירידה ניכרת במספר הבוחרים שנתנו את קולם למפלגות החרדיות - בניגוד לסבבים הקודמים | למרות שבסופו של יום, לעת עתה, מספר המנדטים נותר זהה למערכה הקודמת, אילולא הירידה בקולות יכלו המפלגות לחגוג עם עוד קרוב ל-3 מנדטים | חשבון נפש

מסתמן: למרות השמירה על כוחם, החרדים איבדו מעל ל-2 מנדטים
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

אמנם החרדים שמרו על כוחם, ומפלגת ש"ס זכתה ב-9 מנדטים כפי שהיה בכנסת היוצאת וכמו כן יהדות התורה אף היא עם 7 מנדטים כמו בכנסת היוצאת, אך בתוצאה הסופית מסתמנת ירידה משמעותית בקולות המפלגות החרדיות בסך כולל המשתווה לכ-2 מנדטים.

על פי התוצאות המעודכנות לשעה זו, ובתום הספירה המלאה הכוללת את המעטפות הכפולות, המפלגות החרדיות איבדו מעל 100,000 קולות המשתווים לכ-2 מנדטים שהיו יכולים להוות תוספת לא רעה עבור החרדים.

אחוז ההצבעה הסופי עומד על 67.2, ירידה של 4.3 אחוז מהבחירות לכנסת ה-23, הירידה היא זאת ששמרה על כוחם של ש"ס ויהדות התורה, אך למרות זאת שם ככל הנראה ייאלצו בקרוב לעשות חשבון נפש ולבדוק את הירידה בקולות.

כך, על פי הנתונים, ש"ס זכתה בבחירות הקודמות ב-352.853 קולות, ונכון לעכשיו זוכה ב-282,567, מדובר בפער של 70,286 קולות, שירד במעט לאחר ספירת המעטפות הכפולות.

ביהדות בתורה זכו בבחירות הקודמות ב-274,437 קולות, וכעת הם עם 225,892 קולות, מה שמהווה פער של 49,008 קולות, המשתווה לכמנדט. יחד עם הסכמי העודפים ייתכן שאף היו יכולים לזכות בקרוב לשלושה מנדטים.

הסיבה לירידה בכוחן של המפלגות, היא ככל הנראה ברקע ההתקפות הקשות והביקורת מבית על הנציגות החרדית בעקבות הטיפול במגפת הקורונה, כשאל כל זה מצטרפת גם סאגת התמודדותו של בצלאל סמוטריץ' שנגס במעוזים החרדים.

יצוין כי כל הנתונים הם מלבד הגידול הטבעי שהיה אמור להתווסף אף הוא אל מספר הקולות מהסבב הקודם.

המפלגות החרדיות תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד