ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
איל התרופות

המיליארדר היהודי-רוסי ורעייתו נעצרו בגין שוחד

מיליארדר יהודי ורעייתו נעצרו ברוסיה בחשד לנתינת שוחד. החשוד תרם כספים רבים לארגונים יהודיים, והוא מואשם שהציע לפוליטיקאי מקומי שווה ערך לכ-400 אלף דולר

המיליארדר היהודי-רוסי ורעייתו נעצרו בגין שוחד
שוטרים ברוסיה, אילוסטרציה צילום: רויטרס

בוריס שפיגל, איל תרופות רוסי-יהודי, נעצר במוסקבה בקשר לחקירת שחיתות.

שפיגל, שתרם כסף רב לפרויקטים שונים של הקהילה היהודית ולארגון "אנטי-גזענות עולמי ללא נאציזם", הואשם בכך שהציע לפוליטיקאי מקומי שווה ערך לכ-400 אלף דולר שוחד, כך דיווח האתר הרוסי RIA Novosti ביום שני.

אשתו של שפיגל, יבגניה, נעצרה גם היא יחד עם כמה אנשים נוספים בקשר לחקירת השחיתות שהחלה בבדיקה בענייניו של איוון בלוזרצב, מושל אזור פנזה, שנמצא כ-550 קילומטרים דרום-מזרחית למוסקבה. כל החשודים הכחישו את החשדות.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הואשם בכך שהוא משתמש במערכת המשפט לנטרול מבקרים, אולם שפיגל לא התעמת עם פוטין ונחשב ידידותי לנשיא. כך דווח האתר JTA.

המעצרים מתרחשים שישה חודשים לפני הבחירות לפרלמנט ברוסיה בספטמבר הקרוב, שמבקריו של פוטין מנסים להפוך למשאל עם על סמכותו ועל שחיתות לכאורה מצד מקורביו.

מוקדם יותר השנה זעמו אזרחים רוסים רבים על הדיווחים לפיהם פוטין הוא הבעלים של אתר נופש ענק על חוף הים השחור ובו קזינו, משטח החלקה קרח. אלכסיי נבלני, יריבו של פוטין שנמצא כעת בכלא, טען כי פוטין הוא הבעלים של הנכס בסרטון שהפך לוויראלי. אך ארקדי רוטנברג, אייל גז יהודי, אמר כי הוא הבעלים של אתר הנופש.

רוסיה שוחד ולדימיר פוטין אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד