י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פחות ממלכתיות

קמפיין מושלם מדיי - כך סער נפל // פרשנות

פרשנות: דווקא הזהירות הרבה בה נקט יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, החל מבחירת השם למפלגה וכלה באיפוק בהתבטאויות, הובילה אותו בסופו של דבר לכישלון הצורב

קמפיין מושלם מדיי - כך סער נפל // פרשנות
גדעון סער צילום: Tomer Neuberg/Flash90

קשה לשים את האצבע על נקודת זמן אחת שבה גדעון סער, הפוליטיקאי אולי השני הכי זהיר, כשל. הוא בנה לעצמו תדמית של ראש ממשלה. הוא בחר שם מפלגה קלישאתי, אך מוכר. הוא פתח מטות בכל רחבי הארץ. והכי חשוב, הוא לא פלט שום דבר שלא רצה להגיד במהלך ראיונותיו.

יו"ר 'תקווה חדשה' לא עשה שום טעות במהלך קמפיין הבחירות, אך כנראה שזו דווקא הטעות שלו - אי הטעות שלו. הציבור, שכבר שבע מראיונות פוליטיים, לא באמת הקשיב להצהרות או הבטחות של סער. הוא אולי שמע, אך לא הקשיב.

הדרך הטובה ביותר כדי להגיע למצביעים שלא מקשיבים, הוא הקלטות. הקלטות שבאות על ידי המוקלט. כך עשו 'כחול לבן' בחלק ממערכות הבחירות - הם פשוט הקליטו את עצמם, והוציאו לתקשורת. זה אומנם נוגד את כל השכל הישר של קמפיין טוב, אבל ככה מצליחים להגיע למצביע בצורה הטובה ביותר.

אך סער, במקום להשתמש בכלי האפקטיבי הזה שאולי הוא פחות "ממלכתי", הוא בחר להשתמש בכלי המסר הישן והמוכר, התקשורת. לפני שבועיים, סער בחר להכריז את קריאתו לעימות מול נתניהו, במהדורת טלוויזיה בשעה 15:00 (!). אני מחבב את המנחה, אך הרייטינג שם בקושי עובר את "אחוז החסימה".

במקום זאת סער יכול היה להוציא הקלטה מתוך חדר הקמפיין שלו, שבה הוא היה אומר: "אם נתניהו לא היה פחדן, הייתי מזמין אותו לעימות", זה הרבה יותר אפקטיבי וגורם להקשבה מצד המצביעים הפוטנציאליים. אך סער וויתר על זה, כי כנראה הוא ראה את זה חלק מקמפיין לא מושלם, שעלול להביא לחשיבה שיש חפרפרת במטה שלו.

בנוסף, ביום בו צוין שיש 6,000 נפטרים מקורונה, סער יכול היה לפתוח ראיון במהדורה המרכזית, בשתיקה לזכר הנופלים, או אפילו לפתוח כל ראיון שלו עם הקראת הנפטרים היומיים. אולי זה צבוע או אפילו מסריח, אבל ככה משנים סדר יום!

לסיום, אם סער קורא במקרה את דבריי הצנועים, שידע שלפעמים קמפיין ללא טעויות וממלכתי - הוא דווקא הסיבה לכישלון.

גדעון סער מפלגת תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד