י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חטיפה, סחיטה ועסקאות נשק

הותר לפרסום: נעצר קטין שעמד בראש ארגון הפשיעה • צפו

הותר לפרסום: קטין מג'לג'וליה עמד בראש התארגנות פשיעה שעסקה בעסקאות נשק ובחטיפת אדם שהיה חייב כספים • בתיעוד שפרסמה המשטרה נראים רגעי החטיפה ומבצע המעצרים הנרחב • צפו בתיעוד

הותר לפרסום: נעצר קטין שעמד בראש ארגון הפשיעה • צפו
מעצר החשודים צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז, עצרה בתחילת השבוע שעבר לאחר חקירה סמויה ממושכת, עשרה חשודים הפעילים בהתארגנות פשיעה בג'לג'וליה, בראשה צעיר בן 17.

על פי החשד, החשודים מעורבים בשורה של עבירות סחר בנשק, איומים ובחטיפת תושב ג'לג'וליה שנקלע לחוב והחזקתו תוך דרישת תשלום ממשפחתו.

במהלך החקירה הממושכת שכללה הפעלת מאמץ טכנולוגי מתקדם, עלה חשד כי הקטין הנמצא בקשר רצוף עם גורמי פשיעה בכלא, מוציא לפועל שורה של פעילויות פליליות בתחום האלימות, שימוש בנשק חם ועסקאות בנשק בלתי חוקי.

תוך ניהול החקירה הסמויה, החלו להיאסף ראיות כי בחודש ינואר האחרון, היה מעורב הקטין החשוד המרכזי וארבעה מאנשיו בחטיפת תושב ג'לג'וליה בן 24 שנקלע לחובות. על פי החשד, חמשת החשודים יצרו קשר עם החייב וקבעו עמו פגישה סמוך למאפייה בעיר, וכאשר הגיע אל המקום, לאחר דין ודברים הוכנס בכוח לרכבם והוסע למקום אחר.

מהחקירה עלה כי החשודים לקחו את מכשיר הטלפון של החטוף, התקשרו ממנו לאחיו ואמרו לו שתוך חצי שעה יארגן את הכסף "או שתגידו את ה'פאתיחה'" (סורת הפתיחה בקוראן הנאמרת, בין היתר, בהלוויה).

משפחתו של החייב שהיה חייב 24 אלף ₪ התבקשה לשלוח למכשיר הטלפון שלו צילומי צ'קים של 42 אלף ₪ בתמורה לשחרורו.

בנוסף, במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה לעיסוק רב באמצעי לחימה לרבות אקדחים, רובים, רימונים ותחמושת, תוך שימוש במילות קוד לתיאור הפריטים. עוד עלה חשד כי החשודים עסקו בפעילות אלימה נגד אחרים.

החשודים נעצרו לאחר מבצע חיפושים בתחילת השבוע שעבר, והם הובאו לחקירה בימ"ר מרכז בחשד למערבות בחטיפה, איומים וסחר בנשק.

עם הבשלת החקירה יוגש מחר כתב אישום נגד עשרה מהמעורבים וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים.

ארגון פשיעה עסקאות נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד