י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נכשלנו כך

מנו גבע אופטימי: זה לא נגמר, עד שזה לא נגמר

יום הבחירות הוא גם יום הדין של הסוקרים. הם חיים בשביל היום הזה, ויכולים להיעלם בעקבות היום הזה. מנו גבע התייחס הבוקר בראיון מיוחד לפערים בין הסקרים למדגם ולמציאות. כמו גם להפתעות הבחירות השונות

מנו גבע אופטימי: זה לא נגמר, עד שזה לא נגמר
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

הסוקר המוביל את מכון מדגם מנו גבע. עלה היום (רביעי) לשידור בתחנת הרדיו 103FM, בניסיון להסביר את הפער בין התוצאות בסקרים שלפני הבחירות ובמדגם עצמו, למציאות ההולכת ומתבהרת

השדרן בן כספית ניסה להבין אם מבחינת 3 הסוקרים השונים ערב המדגם הוכרז בהצלחה. מנו גבע מצדו הסביר על המורכבות הרבה שהתלוותה למדגם בשל גורמי אי הוודאות השונים, שאותם צפו מראש, אך הדגיש: "זה עוד לא נגמר, לפי ועדת הבחירות יש עוד 450 אלף קולות לספור, שזה שווה עוד 11 מנדטים".

רוני בר-און ביקש לנסות לקבל הערכה על תזוזות צפויות בגושים, אך גבע סרב להמר או להתנבא. עם זאת, אמר כי אפשר לשער מה יעלה בגורל המנדטים הנותרים לפי האוכלוסיות שטרם נספרו קולותיהם: "יש את הקשישים בבתי אבות, שאמור להיות אצלם אחוז הצבעה מאוד גבוה כי מנגישים להם את הקלפי. בנוסף, יש את עובדי ועדת הבחירות המרכזית שמונים עשרות אלפים אנשים, יש חיילים, יש נכים ואלפים בודדים של החולים והמבודדים".

אריה אלדד התייחס לכך שהטעויות הגדולות ביותר בסקרים התגלו במגזר הערבי, ותהה אם נעשתה טעות בבחירת קלפיות המדגם. על כך השיב גבע: "אחרי שהמשותפת התפצלה נעשה קשה מאוד לדגום את המגזר, יש מה לשפר ונחשוב על זה שוב", והסביר: "קיבלנו 11 מנדטים של החברה הערבית, השינוי לעומת ההערכות הוא על חשבון המשותפת וזה לא ישנה את המאזן".

בן כספית ביקש את התייחסותו של גבע להפתעה בגזרת כחול לבן: "כל הסוקרים בשבועות האחרונים נתנו לגנץ 4-5 מנדטים, והתפיסה המקובלת הייתה שמדובר בליכודניקים שתולים שמשקרים ואומרים שיצביעו לגנץ". מנו גבע הסביר כי: "צריך לקחת בחשבון שחלק מההצבעה למפלגות האלה הייתה אסטרטגית, ובהצבעה כזאת אף אחד לא יודע איך זה יגמר", וטען שהוא עצמו לא הופתע מהתמיכה בגנץ אך לא יכול היה לפרסם את הנתונים טרם המדגם הרשמי.

סקרים מנו גבע מדגם בחירות תוצאות אמת תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד