י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מיליוני דולרים

גרמניה תממן חיסונים לניצולים ברחבי העולם

ממשלת גרמניה תממן 13.5 מיליון דולר בכדי להביא ניצולי שואה למקומות המיועדים לכך בכדי להבטיח את שלומם ואריכות ימיהם באמצעות קבלת חיסון ברחבי העולם

גרמניה תממן חיסונים לניצולים ברחבי העולם
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

תוכנית חדשה, שהוקמה על ידי ועידת התביעות ומומנה על ידי ממשלת גרמניה, תבטיח לניצולי השואה ברחבי העולם את האמצעים לקבל חיסונים.

ממשלת גרמניה תממן 13.5 מיליון דולר בכדי להביא ניצולי שואה למקומות המיועדים לכך לקבל חיסון ברחבי העולם, התוכנית החדשה לסיוע בחיסונים לניצולי שואה (HSVAP) תנוהל על ידי ועידת התביעות בניו יורק, שהודיעה על התוכנית ביום רביעי, באמצעות רשת המונה יותר מ-300 שותפים של הועידה. הכספים יכסו את העלויות של תיאום פגישות חיסון, הסעת קשישים לקבלת החיסון וחזרה לבית, ותיאום טיפול וייעוץ המשך לפי הצורך.

"תמיכה נוספת זו מצד ממשלת גרמניה תרחיב את מאמצינו לתת חיסונים ביותר מארבעים מדינות בהן ניצולי שואה חיים", כך אמר סטיוארט אייזנשטט, שהוביל את המשא ומתן עם ממשלת גרמניה מטעם ועידת התביעות. "ברגע שממשלות לאומיות יספקו חיסונים, אנו נהיה שם כדי להבטיח שכל הניצולים ידעו את האפשרויות שלהם, ולוודא שהוא יודע שיש לו גישה לחיסונים ושהוא לא מרגיש נטוש".

גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות אמר, כי "ניצולי שואה רבים הם פגיעים, ורבים מתגוררים בביתם, (ולא בדיור מוגן) קבלת חיסון יכולה להיות צעד מפחיד לניצול שואה, לעתים קרובות הם זקוקים לעזרה בכדי לעבור את התהליך, לפעמים מדובר בהחזקת ידיים, וגם בנושא הנפשי, ולכן חשוב שהם יידעו שהם לא לבד".

בוועידת התביעות מעריכים כי יותר מ-340,000 ניצולי שואה חיים ברחבי העולם, מתוכם 45% עדיין לא מחוסנים. כמעט מחצית מניצולי השואה היהודים בארה"ב גרים במדינת ניו יורק, ביניהם, הרוב המכריע חי בברוקלין. הקורבנות הנאציים מהווים כ-15% מכלל היהודים הקשישים בניו יורק. 51 אחוזים מהם חיים בעוני לעומת 13 אחוזים מכלל הקשישים היהודים.

גרמניה ניצולי שואה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד