י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רע"מ ומנסור עבאס לשון המאזניים

לאחר ספירה של מעל ל-95% מהקולות: שינויים קלים בגוש השמאל

לאחר ספירת חלק מהקולות במעטפות הכפולות, מסתמן שינוי כשמרצ מתחזקת במנדט על חשבון מפלגת רע"מ של מנסור עבאס. לעת עתה מסתמן כי המפלגות החרדיות שמרו על כוחן - למרות שאיבדו מספר רב של קולות למפלגתו של סמוטריץ' שזכתה בהישג נאה של 6 מנדטים

לאחר ספירה של מעל ל-95% מהקולות: שינויים קלים בגוש השמאל
ספירת הקולות בוועדת הבחירות צילום: שלומי אמסלם

לאחר יממה בה מפלגת רע"מ של מנסור עבאס תפסה את הכותרות כשהפתיעה, חצתה את אחוז החסימה, התייצבה על חמישה מנדטים והפכה ללשון המאזניים של המערכת הפוליטית, מגיע הבוקר עדכון לאחר ספירת כלל הקולות הרגילים יחד עם כ-45 אלף מקולות המעטפות הכפולות, ומביא שינוי קל בגוש השמאל כאשר רע"מ יורדת ל-4 מנדטים ומרצ עולה ל-6 מנדטים.

ועדת הבחירות המרכזית מעדכנת כי עד עתה, נכון לשעה 12:45 נספרו 99.89% מהקולות הרגילים וכ-95% מסך הקולות (4,204,035 נספרו עד כה, לא כולל כ-450 אלף המעטפות הכפולות). 

לפי התוצאות, הגוש המתנגד להמשך כהונתו של ראש הממשלה מקבל 57 מנדטים, מול 59 לגוש תומכי נתניהו בצירוף נפתלי בנט. רע"ם כאמור עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים והופכת ללשון המאזניים. הליכוד זוכה ל-30 מנדטים ואחריה יש עתיד עם 17. גנץ בשלב זה מקבל 8 מנדטים, ואילו בנט עם 7 וסער - 6.

הנתונים המלאים: הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, בעוד יש עתיד רק ל-17; ואחריהן ניצבת ש"ס עם 9 מנדטים. גנץ וכחול לבן מפתיעים עם 8 מנדטים. העבודה, ימינה ישראל ביתנו ויהדות התורה זוכות כל אחת ב-7. אחריהן - הציונות הדתית, הרשימה המשותפת, תקווה חדשה ומרצ  זוכות ל-6 כל אחת. רע"מ כאמור עם 4 מנדטים.

בתוך כך, מסתמן כי התוצאות הסופיות שיכללו את ספירת כל המעטפות הכפולות יגיעו כבר היום (חמישי) אחר הצהריים, בניגוד להערכה בוועדת הבחירות המרכזית כי תוצאות מלאות יגיעו רק ביום שישי.

כניסתה של רע"מ לכנסת הולידה אמש (רביעי) מתיחות בליכוד בין תומכי שיתוף הפעולה עם המפלגה האסלאמית לבין המתנגדים נחרצות למהלך. דווח כי מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרו כי הוא לא שולל שיתוף פעולה פרלמנטרי עם רע"מ, זאת מחשש שיו"ר המפלגה מנסור עבאס, יעשה יד אחת עם מפלגות הגוש הנגדי להדחת יו"ר הכנסת יריב לוין מ'הליכוד' והמלכת ח"כ משלהם שישלוט בסדר יומה של הכנסת.

ספירת קולות ועדת הבחירות המרכזית בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד