י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האיש החזק ברוסיה

חברי הפרלמנט אישרו: פוטין יוכל להיות 'נשיא לכל החיים'

פוטין מתקרב צעד נוסף להיות "נשיא לכל החיים": חברי פרלמנט רוסים מאשרים חוק הסולל את דרכו של האיש החזק בקרמלין להישאר בשלטון עד 2036

חברי הפרלמנט אישרו: פוטין יוכל להיות 'נשיא לכל החיים'
ולדימיר פוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ולדימיר פוטין התקרב אתמול להיות "נשיא לכל החיים" כאשר חברי פרלמנט רוסים אישרו חוק שיאפשר לו להישאר בשלטון עד 2036.

פוטין בן ה-68, היה אמור לסיים את כהונתו בשנת 2024, אך בשנה שעברה זכה בגיבוי פומבי לתיקון החוקה של רוסיה וסלל את הדרך לשתי קדנציות נוספות. החקיקה הדרושה עברה כעת את הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי ורק צריכה לעבור דרך הבית העליון לפני שפוטין יכול לחתום עליו כחוק.

האיש החזק בקרמלין, שכבר נמצא בשלטון יותר מ-20 שנה, יוכל להיות נשיא לתקופת כהונה של 2 קדנציות בנות שש שנים, נוספות עד שנת 2036. פוטין זכה בבחירות הנשיאות הראשונות שלו בשנת 2000 לאחר שכיהן כנשיא בפועל כאשר בוריס ילצין התפטר ביום האחרון של המאה ה-20. הוא זכה בקדנציה נוספת בשנת 2004, אז עבר ללשכת ראש הממשלה בשנת 2008 בזמן שדמיטרי מדבדב כיהן כנשיא.

פוטין ומדבדב החליפו משרות בשנת 2012, כאשר פוטין חזר לנשיאות לתקופת כהונה של שש שנים, הוא זכה בקדנציה רביעית בשנת 2018, אך לא היה יכול להמשיך אחרי שנת 2024 עקב חוק האוסר יותר משתי קדנציות רצופות. לאחר שנים של ספקולציות לגבי האופן שבו פוטין עלול לעקוף את 'בעיית 2024', הציעו המחוקקים בשנה שעברה חוק, כי זמן הכהונה שלו יתחיל מחדש.

מתנגדי הקרמלין מתחו ביקורת על היוזמה באותה תקופה וכינו אותה עילה לאפשר לפוטין להיות 'נשיא לכל החיים'. פוטין לא אישר אם בכוונתו להתמודד שוב בשנת 2024, אך כאמור יהיה זכאי לשתי קדנציות נוספות של שש שנים אם הצעת החוק תעבור.

ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד