י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היערכות נרחבת לחול המועד

מכירת חמץ והכשרה: כך נערכת המשטרה לפסח

אלפי שוטרים צפויים לפעול במהלך חג הפסח ברחבי הארץ - במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו | ברבנות המשטרה בראשותו של נצ"מ הרב רמי ברכיהו, נערכו מבעוד מועד ויחלקו ארוחות כשרות לפסח לכלל השוטרים | מוקדם יותר השבוע הגיעו מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי והרב ברכיהו ללשכות הרבנים הראשיים ומכרו את החמץ שברשות המשטרה

מכירת חמץ והכשרה: כך נערכת המשטרה לפסח
המפכ"ל והרב ברכיהו בלשכת הרה"ר צילום: דוברות המשטרה

בשעה שהמוני בית ישראל ישהו בביתם יחד עם בני המשפחה סביב שולחן הסדר, רבים משוטרי משטרת ישראל יעשו את החג אל מחוץ לבתים במשימות בטחון שוטף. במחוזות המשטרה תועלה הדריכות המבצעית במטרה לשמור על מהלכו של החג ללא כל תקלות. בפיקוד משטרת ישראל סיימו את הדיונים לגבי היערכותם של השוטרים באין ספור אירועים המתוכננים בימי חול המועד.

עוד קודם לכניסת החג, מכשירה המשטרה את התחנות והמשרדים ברחבי הארץ. מי שאמונה על הכשרת מטבחי המשטרה והתחנות, זו רבנות משטרת ישראל. ההכנות לחג הפסח החלו לפני למעלה מחודשיים בפיקודו של רב משטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו שהפיץ את 'פקודת הפסח' לכלל הגורמים הרלוונטיים במשטרה.

"מדובר בגוף ענק ובו למעלה מ-30,000 שוטרים וקצינים הפרוסים בכל רחבי הארץ בעשרות תחנות משטרה ובבסיסי משמר הגבול ועוסקים במגוון משימות בכל עת ובכל שעה לרבות בזמן הסדר", אומר הרב ברכיהו. "בראש ובראשונה המשימה שעומדת לעיניי כל מערך הרבנות של משטרת ישראל הוא להכשיר את כל מתקני המשטרה, ולאחר מכן להביא את קדושת ושמחת החג לכלל השוטרים במשרתים במשטרה ובעיקר לאותם אלה שיעשו את החג במשימות ביטחון שוטף".

במשטרה החליטו כי מבצע ההכשרה הארצי יעשה בימים רביעי וחמישי י"א ו-י"ב בניסן כאשר עשרות מכשירים יתפרסו בכל מתקני המשטרה ברחבי הארץ ויחלו בהכשרת המטבחים. השנה יוכשרו 130 מטבחים בכל רחבי הארץ ביחידות הלוחמות ובמטות המשטרה.

ברבנות משטרת ישראל שמים דגש רב על הכשרתם של עובדי המטבחים ומשגיחי הכשרות לקראת החג ונעשה ריענון על דגשים ייחודיים בתפקודם במטבחי הארגון במטרה לשמור על רמת כשרות גבוהה ביותר. כחלק מההכנות לפסח, רבני המשטרה במחוזות ובמשמר הגבול הכינו מבעוד מועד מחסנים מיוחדים למוצרים כשרים לפסח. המחסנים אושרו בחתימת ידם של הרבנים. במטרה להקפיד ולהעמיק עוד יותר את הכשרות יעשו כל בישולי הארוחות במקומות בהם הם קיימים בכלים חד פעמיים וניתנה הנחייה להעדיף קניית כלים חדשים.


צילום: ישי ירושלמי

במטרה למנוע כל כניסה של חמץ, הוחלט ברבנות המשטרה לסגור את פעילותם של כלל מכונות השתיה והחטיפים בכל יחידות המשטרה מכניסת החג ועד יציאתו דגש נוסף ניתן על חדרי המעצר שיהיו כשרים לפסח ובמידת הצורך יסופק מזון כשר לעצורים במידה ויהיו כאלה במהלך החג.

כידוע, השוטרים זכאים לרכוש ארוחה קלה בחנויות הנוחות של תחנות הדלק. אולם, מהחשש כי לא בכולם תישמר רמת כשרות גבוהה, השנה לא יוכלו השוטרים לקבל את שירותי המזון בתחנות הדלק ובמקום זה תסופק לכולם ארוחה בתחנות המשטרה.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, מכר בלשכתו את החמץ באמצעות הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו. בנוסח המכירה נכתב כי "אני הח"מ רב ניצב קובי שבתי מפכ"ל משטרת ישראל האחראי מטעם ממשלת ישראל על משטרת ישראל ורכושה, נותן בזה ייפוי כוח בעל תוקף משפטי לרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו למכור לגוי, את כל החמץ ותערובתו וכן מוצרים שיש בהם חשש חמץ של משטרת ישראל בכל מקום שהוא מצוי".

למכירת החמץ במשטרה ישנו פן נוסף שכן במשטרה נמצאים בעלי חיים ובעיקר סוסים וכלבים. בעוד שלכלבים ניתן לשנות את תפריט המזון לאוכל כשר לפסח, לסוסי המשטרה ישנו סיכון חיים ממשי במידה וישונה הרכב המזון שלהם. ולכן, בטקס מכירת החמץ ניתנה התייחסות לכך, ונכתב כי מכירה זו כוללת את בעלי החיים ומזונם הנמצאים ברשות משטרת ישראל וכן כל החמץ שכבר נרכש עבור משטרת ישראל ולא נמצא ברשותה.

הרב הראשי למשטרה הרב רמי ברכיהו ציין באוזני המפכ"ל כי הוא סמוך ובטוח שכלל שוטרי משטרת ישראל המוצבים בכל קצות הארץ יהנו מפירות ההכנה המסיבית לקראת החג. הרב ציין לשבח את ההתגייסות הכללית של כל המפקדים והשוטרים שנרתמים כאיש אחד להכין את המשטרה לפסח.

לאחר מכן, הגיעו מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי והרב הראשי של המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו ללשכות הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו והעבירו את שטרי המכירה. הראשון לציון ברך את שוטרי משטרת ישראל וציין את ההקרבה של השוטרים בימי החג כאשר כל בית ישראל ישהו בחיק משפחותיהם בעוד ששוטרים רבים יעסקו בביטחון השוטף.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ששמע על היערכות המשטרה לחג, התרשם מגודל העשייה וההשקעה של המשטרה במטרה להעביר את חוויית החג וקדושתה לכלל השוטרים המשרתים. הרבנים איחלו חג שמח וברכו את שוטרי משטרת ישראל העומדים בכל יום מול אתגרים קשים לרבות בימים המורכבים של מגיפת הקורונה.

בנוסף, רכשה רבנות משטרת ישראל מאות מנות סדר אישיות שיחולקו לשוטרים שימצאו בפעילות מבצעית בשטח. כמו כן, יערכו מאות סדרים על ידי רבני המשטרה ועורכי סדר מתוך הארגון שעברו הכנה לכך. במקביל,  המשטרה תשמור על דריכות גבוהה גם בימי חול המועד על מנת לשמור ולאבטח על הנעים בכבישים ועל העולים לרגל לירושלים.

במשטרה מציינים כי מדובר במאות אירועים שונים שיועצמו בעיקר לאחר שנה של התמודדות עם מגיפת הקורונה ועם החשש לצאת לטיולים ולמקומות בילוי. במשטרה צופים כי הכבישים יהיו עמוסים גם בערב החג וגם בימי חול המועד ועל כן הציבור נקרא לתכנן את צעדיו בתבונה ולהיות קשוב לדיווחי המשטרה שיופצו מעת לעת בכלי התקשורת.

משטרת ישראל רבנות המשטרה הרב ברכיהו קובי שבתאי מכירת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד