י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מציאות חריגה"

בג"ץ פסק: על נתניהו לציית להסדר ניגוד העניינים של היועמ"ש

בית המשפט העליון קיבל היום את עתירת התנועה לאיכות השלטון וקבע כי על ראש הממשלה נתניהו לציית להסדר ניגוד העניינים של היועץ המשפטי לממשלה - ואסר עליו לעסוק במינוי בכירים במערכת המשפט

בג"ץ פסק: על נתניהו לציית להסדר ניגוד העניינים של היועמ"ש
אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) כי היועץ המשפטי לממשלה מוסמך לערוך הסדר ניגוד עניינים לראש ממשלה וכי הוראות הסדר זה מחייבות את נתניהו ועליו לנהוג על פיהן. ההחלטה ניתנה בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לאחר שנתניהו טען כי הוא אינו מחויב להסדר.

במוקד העתירות, עמדה חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, שבה נקבע כי לנוכח כתב האישום נגד ראש הממשלה עליו להימנע ממעורבות בהחלטות מסוימות הנוגעות למערכת אכיפת החוק ובתי המשפט, לענייניהם של עדים ונאשמים אחרים במשפטו, לעיסוק בתחומי פעילות מסוימים של משרד התקשורת והליכי חקיקה ממשלתיים המשפיעים על ההליך הפלילי בעניינו.

ראש הממשלה מצידו סבר כי ליועץ המשפטי לממשלה אין סמכות לקבוע את המגבלות שיחולו עליו במסגרת מילוי תפקידו כראש ממשלה, ולגישתו הקביעה בדבר קיומו של "עניין אישי" נתונה לו עצמו.

בית המשפט, בהרכב הנשיאה חיות ובהסכמת המשנה לנשיאה השופט מלצר והשופט ניל הנדל, עמד על כך שהמציאות שבה ראש ממשלה מכהן כאשר תלוי ועומד נגדו כתב אישום בעבירות חמורות מתחום טוהר המידות, היא מציאות חריגה המחייבת הקפדה יתרה על העיקרון האוסר על מי שנושא בתפקיד ציבורי להימצא במצב של ניגוד עניינים.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "אנו מברכים על פסק הדין החשוב המחייב ראש ממשלה החשוד בפלילים חמורים להסדר ניגוד עניינים, המוציא מתחת סמכותו של חשוד בפלילים כל אפשרות להשפיע על מערכת אכיפת החוק, או על משפטו התלוי ועומד".

 

 

נתניהו אביחי מנדלבליט בג"ץ ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד