י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשיתוף הסוכנות היהודית

תורם אוסטרלי שלח 45,000 חבילות מצות ליהודים ברחבי העולם

יהודי מאוסטרליה החליט להעניק למעלה מ- 45 אלף חבילות מצות ויין לחג הפסח עבור יהודים הנמצאים במקומות נידחים בעולם • החבילות נשלחו למדינות כמו אזרבייג'ן, וייטנאם, הודו, קמבודיה סרי לנקה ועוד

תורם אוסטרלי שלח 45,000 חבילות מצות ליהודים ברחבי העולם
מצות ליהודים צילום: באדיבות המצלם

תורם יהודי מאוסטרליה החליט להעניק למעלה מ- 45 אלף חבילות מצות ויין לחג הפסח בעבור יהודים הנמצאים במקומות נידחים בעולם ואינם נגישים לקניית אוכל כשר. מדינות כמו אזרבייג'ן, וייטנאם, הודו, קמבודיה סרי לנקה ועוד.

החלוקה תתבצע בשיתוף הסוכנות היהודית, שלוחי חב"ד ורבה הראשי של רוסיה

זו השנה השנייה, שמשפחת וורדיגר ממלבורן, אוסטרליה, החליטה בחג הפסח לחלק משלוחי מצות ויין ליהודים שנמצאים במקומות נידחים בעולם ואין להם בהכרח גישה למאכלים כשרים בחג. בין המדינות: הודו, סין, סרי לנקה, וייטנאם, אזרבייג'ן ועוד. 

חלוקת המשלוחים תתבצע בשיתוף של הסוכנות היהודית , חב"ד ורבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר.


יהודי מקבל את החבילה • קרדיט: באדיבות המצלם

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג: "בזמן שפה במדינת ישראל נערכים לאחר שנה שלמה של סגרים והגבלות לחגוג את חג הפסח הקרוב ביחד עם המשפחה והחברים, קהילות יהודיות רבות רחבי העולם יחגגו גם בשנה זו את חג החירות במתכונת משפחתית מצומצמת ובסגר נוקשה. נתפלל כי בשנה זו נראה שינוי בכל הקהילות שישובו לשגרת חיים. אני מברך את כל מי שתרם ופעל להוציא לפועל גם בשנה זו את המבצע המורכב לשינוע והפצה של מצות ובקבוקי יין לקהילות ברחבי העולם. מבצע של ערבות הדדית."

נחמה ממשפחת וורדיגר מסרה: "זוהי מצווה גדולה עבורנו להעניק לקהילות היהודיות ברחבי העולם את האפשרות לחגוג את החג כמו כל יהודי . בחרנו לתת את היין והמצות שמסמלים את החג כדי שחלילה לא ייחסר לאף אחד בבית, בליל הסדר. אנחנו אומנם גרים רחוק מישראל – אבל מדינת ישראל בפרט והיהודים  בתפוצות בעולם קרובים לליבנו ואנו שמחים וגאים לסייע ככל יכולתנו".

רבה של רוסיה, הרב לזר שקידם את הפרויקט מסכם: יותר מכל שנה, זכינו להביא את החג לאלפי יהודים נוספים, שיזכו לחוג את החג כמיטב המסורת ועם משמעות יהודית שורשית, ועם קשר לקהילות היהודיות שהתחזק מאד בעקבות פרויקט נפלא ומיוחד זה.

שלוחי חב''ד הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד