ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ארץ ישראל שלי

3 רעיונות לבילוי משפחתי ביום העצמאות

מרבית החגים והימים הטובים בלוח השנה שלנו הם מועדים יהודיים, ומטבע הדברים נלוות אליהם מסורות רבות שעליהן אנו מקפידים. עם זאת, יום עצמאות הוא מועד חריג משום שמדובר בחג אזרחי, שבו מסורות האבות לא מכתיבות את סדר היום שלנו, ואנו צריכים ליצור לעצמנו מסורות משפחתיות וקהילתיות. אם אתם מחפשים בילוי משפחתי ליום העצמאות הקרוב, ננסה לעזור לכם עם 3 רעיונות שיכולים להתאים למשפחה שלכם

3 רעיונות לבילוי משפחתי ביום העצמאות
מטילים בעצמאות צילום: פיקסביי

בילוי משפחתי ביום העצמאות – הזדמנות שחבל לפספס

בחגי ישראל השונים אנו מתכנסים עם כל המשפחה הקרובה והמורחבת לכבוד הארוחה המשפחתית ומקיימים את המסורות השונות, אליהן אנו רגילים ועליהן אנו מקפידים. זה אופיים של חגים דתיים,  אבל יום העצמאות לעומת זאת אינו חג דתי כלל וכלל. מדובר בחג אזרחי, בו אנו חוגגים את חירותה של המדינה בה אנו חיים. כחג אזרחי, אין לנו מסורות דתיות שאליהן אנו מחויבים ביום הזה, אך אין הדבר אומר שאנחנו צריכים להימנע מבילוי בהזדמנות זו. יום העצמאות הוא יום שבתון, שאותו אנו יכולים לנצל עבור בילוי עם כל המשפחה – ואין הרבה ימים כאלה במהלך השנה. העובדה שלא מדובר ביום חג או שבת, וכולנו כאחד יכולים גם לנסוע ולא רק להישאר בביתנו, פותחת בפנינו לא מעט הזדמנויות ביום העצמאות.

בילוי חינוכי ומעניין לכל המשפחה

יום העצמאות מהווה הזדמנות יפה, בשל ההקשר התרבותי והלאומי שלו, לבלות עם הילדים שלנו בצורה חינוכית. בניגוד לימי החול, בהם לא תמיד יש זמן לדבר עם הילדים שלנו על המדינה שבה אנחנו חיים ועל חירותנו, יום העצמאות הוא בדיוק היום שבו חוגגים את הדברים האלה. ביום העצמאות תוכלו לדבר עם ילדיכם על תקומת העם ועל ההיסטוריה שהובילה להקמת המדינה. ניתן להסביר על שמות לבנים שקשורים לחג – שמות כמו דרור, הלל, חירות ושחר. אפשר לעשות זאת בבית שלנו, בצורה משפחתית ורגועה, ואפשר לעשות זאת באתרים שונים שפתוחים לציבור ביום העצמאות ושקשורים למועד זה – כמו מוזיאונים לאומיים.

הטבע קורא לנו – ויום העצמאות הוא הזדמנות לענות לקריאה

עוד דבר שבהחלט אפשר לנצל את יום העצמאות ולעשות הוא לטייל בחיק הטבע. בעוד במועדי ישראל ובשבתות לא כולם יכולים להגיע למגוון הפארקים, הגנים והמסלולים הקיימים בארץ – הרי שיום העצמאות הוא הזדמנות אידאלית למטרה זו. ניתן ללכת לטייל ממש במסלולי הטיולים הרבים בארץ, עבור מי שאוהב לעשות זאת ועבור משפחות המעוניינות בכך. אפשר גם ללכת לכיוון רגוע יותר, עם בילוי בפארק או באתר שמחבר אותנו לטבע כמו גן חיות או הספארי ברמת גן. אתרים כאלה אמנם יכולים להיות עמוסים יותר ביום כמו יום העצמאות – אבל בהחלט יתכן שזה הבילוי המתאים ביותר לכם.

בילוי משפחתי יכול וצריך להיות טעים

עוד דבר שאפשר לנצל את יום העצמאות עבורו הוא שבירת שגרה בכל הנוגע לתחום הקולינרי. הבילוי הישראלי המוכר ביותר ליום העצמאות הוא כמובן "על האש" – לפתוח מנגל ולצלות בשרים לכל המשפחה. זה אמנם בילוי משפחתי מהנה מאוד שיכול להתאים לרבים, אבל זו לא האפשרות הקולינרית היחידה. גם מסעדה טובה, שבה ניתן לסעוד בצורה מהנה ונוחה עם כל המשפחה, יכולה להיות בילוי נהדר ליום עצמאות משמח ונעים. גם אם תבחרו לציין את המועד בארוחה משפחתית צנועה, טעימה ופשוטה שמתאימה למאכלי הארץ – מפלאפל ועד צ'ולנט – בוודאי תיהנו מאוד עם כל המשפחה.

יום העצמאות מתקרב ובא, ואיתו הזדמנות לבלות עם כל המשפחה באופן שמתאים בדיוק למשפחה שלכם ולאמונה שלכם. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לבחור את הבילוי שמתאים לכם, ולתכנן לעצמכם יום עצמאות משפחתי ומהנה.

יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד