ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שנה שנייה ברציפות

יהודי בריטניה לא יוכלו לקיים סדר פסח עם המשפחה המורחבת

זו השנה השנייה ברציפות, בשל הגבלות שהטילה ממשלת בריטניה, אזרחיה היהודים לא יוכלו לקיים סדר פסח בהשתתפות המשפחה המורחבת, זו השנה השנייה ברציפות | ההקלות יחלו בחול המועד

יהודי בריטניה לא יוכלו לקיים סדר פסח עם המשפחה המורחבת
ליל סדר. אילוסטרציה צילום: לוי נאזרוב

יהודי בריטניה לא יורשו לחגוג השנה את ליל הסדר עם בני המשפחה המורחבת, זאת השנה השנייה ברציפות שחג הפסח נחגג במהלך ההגבלות שהטילה הממשלה בעקבות נגיף הקורונה.

"זה מאוד כואב לנו", אמר הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס לסוכנות הידיעות AP. "זה מאוד קשה, אנשים יחגגו בצורה די בודדה זו השנה השנייה", אמר.

הרב הוסיף: "אנו מכבדים את התקנות וההוראות שקיבלנו בשביל שמירה על החיים, וזו חייבת להיות בראש סדרי העדיפויות, ותמיד אנחנו נוהגים בדרך חוקית, תוך כיבוד רצונות הממשלה. זוהי העדיפות העליונה שלנו".

מגבלות הסגר בבריטניה יחלו להתבטל ב-29 במרץ, היום השני של פסח, כאשר שתי משפחות או קבוצה של ששה אנשים יורשו להתכנס בשטח פתוח. המצב בבריטניה משתפר, מספר המתים מקורונה ירד פלאים, גם מספר החולים ירד בגלל מבצע חיסונים ענק של הבריטים שמחסנים ביום אחד קרוב למיליון איש.

אך ליל הסדר השנה יתאפיין בצל היציאה מקורונה. כזכור כפי שדווח הבוקר (חמישי ) ב'בחדרי חרדים', מספר המתים היהודים מנגיף הקורונה הגיע ל-900, כך עולה מנתונים שמפרסמת מועצת הקהילות היהודיות שקיבלו נתונים מחברות קדישא.

נשיא המועצה מארי ואן דר זיל קרא לחברי הקהילות היהודיות, "להמשיך ולשמור על כל הנחיות הממשלה בקפדנות. אם כולנו ננהג באחריות עכשיו, נוכל לחגוג שוב את השבת, את המועדים ואת חיינו היהודיים באופן שנרצה, בהקדם האפשרי".

"ליבנו עם המשפחות היהודיות הרבות שאיבדו את יקיריהן בשנה האחרונה, ליבנו עם מי שיתמודדו עם מקרי המוות במשפחה בפסח הזה". בשבוע שהסתיים ב-19 במרץ היו ארבע לוויות של חולי קורונה. חברי הקהילות מקבלים נתונים מחברות קדישא בקהילות יהודיות אזוריות.

בריטניה קורונה סדר פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד