י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סך המצביעים והמדד למנדט

סופית: אלו הן תוצאות הבחירות הרביעיות; רוב לגוש מתנגדי נתניהו

46 שעות לאחר סגירת הקלפיות, וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 מפרסמת את התוצאות הסופיות שבינתיים נראות קודרות ביותר עבור היושב במעון ראש הממשלה. גם לאחר ספירת המעטפות הכפולות אין שינוי בגושים ולנתניהו חסרים שני מנדטים להקמת ממשלה בראשותו

סופית: אלו הן תוצאות הבחירות הרביעיות; רוב לגוש מתנגדי נתניהו
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית מפרסמת הערב (חמישי) את התוצאות הסופיות לבחירות לכנסת ה-24, בו הושג רוב של 61 לגוש מתנגדי נתניהו, לעומת 59 לגוש נתניהו כולל נפתלי בנט.

על פי התוצאות: הליכוד זוכה ב-30 מנדטים, יש עתיד זוכה ב-17, ש"ס שומרת על 9 מנדטים, כחול לבן עם 8, 'ימינה' עם 7 מנדטים ו'העבודה' עם 7 מנדטים גם כן - הוי אומר שהמתמודדת אבתיסאם מרעאנה שחוללה סערה במערכת הבחירות, תושבע כחברת כנסת.

בהמשך המפה, 'ישראל ביתנו' זוכה ב-7 מנדטים, יהדות התורה שומרת גם כן על כוחה עם 7 מנדטים, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר עם 6 מנדטים ומכניסה לכנסת גם את נציג מפלגת 'נעם' אבי מעוז. הרשימה המשותפת נוסקת ל-6 מנדטים, תקווה חדשה עם 6 מנדטים, 'מרצ' גם כן עם 6 מנדטים ובתחתית הרשימה מפלגת רע"ם של מנסור עבאס - עם 4 מנדטים.

רע"מ כאמור היא המפלגה הקטנה ביותר בכנסת, אך גם המשפיעה ביותר, כאשר היא מהווה לשון מאזניים בין גוש הימין לגוש מתנגדי נתניהו. כבר בימים הקרובים ייאלצו עבאס ושלושת חברי הכנסת שלו להכריע בסוגיית החלפת יו"ר הכנסת, וכן האם לתמוך בחקיקה שיוזמים מתנגדיו של בנימין נתניהו במטרה למנוע ממנו הרכבת ממשלה.

על פי חלוקת המנדטים - זו תמונת הגושים: גוש תומכי נתניהו שכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית - זוכה ל-52 מנדטים בלבד, כשבתווך נמצאת מפלגת 'ימינה' עם 7 מנדטים ורע"ם עם 4 מנדטים. גוש מתנגדי נתניהו; שכולל את יש עתיד, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, מרצ והרשימה המשותפת - זוכה ב-57 מנדטים, יחד עם רע"מ יש גוש הזה 61 מנדטים להחלפתו של נתניהו.

על פי התוצאות הסופיות, אחוז ההצבעה עמד על 67.4%, כשמתוך 6,578,084 בעלי זכות בחירה - הצביעו 4,435,805, מתוכם 4,409,566 קולות כשרים. הפעם המדד למנדט עמד על 36,158 קולות.

תוצאות אמת תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד