י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ומהי תקוות החרדים

כך ייתכן שיאיר לפיד יקבל ראשון את הרכבת הממשלה

יאיר לפיד נפגש היום עם מרב מיכאלי, והשניים העלו את סוגיית ההמלצות לנשיא המדינה | ליברמן, מרצ והמשותפת כבר הודיעו שימליצו על לפיד אצל ריבלין, מה שאומר שאם גם גדעון סער תומך - יש לו יותר ממליצים, והוא יקבל את מלאכת ההרכבה ראשון

כך ייתכן שיאיר לפיד יקבל ראשון את הרכבת הממשלה
יאיר לפיד בליל הבחירות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עם פרסום תוצאות האמת הסופיות דיווח הערב (חמישי) עמית סגל באולפן חדשות 12 כי כדאי להתחיל להתרגל לאפשרות שבשבוע הבא יטיל נשיא המדינה את הרכבת הממשלה על יאיר לפיד.

היום נפגש לפיד עם יו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי, ועלתה שם סוגיית ההמלצות. אביגדור ליברמן, 'מרצ' והרשימה המשותפת כבר הודיעו שימליצו עליו, מה שאומר שאם גם גדעון סער תומך - יש לו יותר ממליצים, ויקבל ראשון את מלאכת הרכבת הממשלה.

עוד ציין סגל, אם יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה לא ימליץ על לפיד אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין, יהיו ללפיד לכל היותר 51 ואז נתניהו עם 52 וגם עם סיעה גדולה יותר - 30 מנדטים לעומת 17 ויקבל את המנדט ראשון.

בהודעה משותפת שפרסמו השניים נמסר כי יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגשו הערב. בפגישה דנו בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש "קואליציית שינוי והחלפת שלטון נתניהו". לסיכום הוחלט כי שיחות נוספות יתקיימו בהמשך.

בתוך כך, ח"כ יפעת שאשא ביטון, מס' 2 ב'תקווה חדשה' הגיעה הערב לאולפן 'חדשות 12' וחשפה: "פנו אלי רשמית  מסביבת נתניהו והציעו לי את תיק החינוך, אבל אפרופו שאשא שאשא - התשובה היא לא".

ח"כ שאשא ביטון הוסיפה וקראה לראש הממשלה נתניהו לעזוב את הזירה הפוליטית: "לא הצלחת ארבע פעמים. לא נורא, זוז הצידה, אנחנו נצליח להרכיב ממשלה בלעדיך".

עמית סגל דיווח מוקדם יותר הערב כי שאשא ביטון מתחמקת מלענות לשאלה, האם הבטחת הבחירות לא להסתייע בשום דרך במשותפת להקמת ממשלה עדיין בתוקף. לאחר זמן מה עדכן כי לבסוף ענתה בבירור: "לא נישען על הערבים".

עמיתתו לערוץ דפנה ליאל הוסיפה לדווח, כי גדעון סער ויאיר לפיד צפויים להיפגש הלילה ויש ניסיון גם לפגישה של לפיד עם נפתלי בנט, שלא שולל פגישה כזו אבל מבקש להמתין שהתמונה תתבהר. רק נזכיר כי בנט חתם ערב הבחירות ב'ערוץ 20' שלא יישב בממשלה תחת יאיר לפיד וכן התחייב שלא יהיו בחירות חמישיות. 

יאיר שרקי הוסיף ודיווח הערב כי אצל החרדים ישנה עדיין תקווה להביא עריקים לגוש נתניהו.

בינתיים סגן שר הבריאות יואב קיש מ'הליכוד' קרא הערב בטוויטר לליברמן וסער להיכנס לקואליציה ולהעביר את פסקת ההתגברות.

יאיר לפיד רובי ריבלין קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד