י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחזה מרגש

לראשונה בדובאי: הילדים אפו מצות לפסח

בצל הסכם השלום בין ישראל לאמירויות, 30 ילדים יהודים, בני הקהילה היהודית בדובאי, השתתפו השבוע באפיית מצות לכבוד חג הפסח. זו הפעם הראשונה בה מתקיימת פעילות אפיית מצות עם הילדים

לראשונה בדובאי: הילדים אפו מצות לפסח
אפיית מצות בדובאי צילום: באדיבות המצלם

בצל הסכם השלום ההיסטורי שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות לפני כחמישה חודשים, התקיימה השבוע לראשונה בדובאי אפיית מצות לילדים. לאירוע הגיעו 30 ילדים, בני הקהילה היהודית, לאפיית מצות לכבוד חג הפסח. בפעילות החשובה הזו, לצד אפיית המצות, הונגשו לילדים סיפורי חג הפסח ומדוע אנחנו אוכלים מצות. את הפעילות ארגן בית חב"ד באיחוד האמירויות, הפועל להעמקת הקשר של הילדים לחג הקרב ובא. כך דיווח רועי קייס בכאן 11.

הילדים הגיעו לאולם בית הספר היהודי "little miracles ", שם התקיים האירוע, זו הייתה הפעם הראשונה בה הילדים הכינו מצות, הם היו מרוגשים ונהנו מאד. במהלך האירוע הם שרו גם את שירי החג. בסוף האירוע הורים רבים שיתפו את תחושותיהם "זה היה מדהים" אמרה אחת האמהות, וחברתה הצטרפה אליה "כל כך טוב שיש קהילה נהדרת שמרגישה כמו משפחה".

זו הפעם הראשונה שמתקיימת פעילות מסוג זה בדובאי והכל הודות לממשלה ולמנהיגות בראשה עומד שייח' מוחמד בן זאיד על שאפשר את קיום המאורע תוך מחוייבות עמוקה לסובלנות ולדו קיום.

הקהילה היהודית בדובאי הגיבה בעיצומן של ההכנות לחג הפסח לאחר היוודע דבר מותו של שייח' חמדן בן ראשד אלל מכתום, סגן שליט דובאי ושר האוצר של איחוד האמירויות, כי הם מרכינים ראש ומשתתפים באבלו של שייח מוחמד בן ראשד אלל מכתום, שליט דובאי וראש ממשלת איחוד האמירויות ומשפחתו, על מותו של אחיו ופרסמו מכתב תנחומים למשפחה האבלה.

מהקהילה נמסר: "הקהילה שלנו מצטרפת לאבלם של איחוד האמירויות ושולחת תנחומים ממעמקי הלב לשייח' מוחמד ומשפחתו ומאחלים שהקב"ה ימשיך להגן ולשמור על השליטים של האמירויות".

דובאי איחוד האמירויות אפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד