ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בינתיים שומר על שתיקה

הבטחות הבחירות של נפתלי בנט שיקשו עליו לכהן כראש ממשלה

כפי שכולם חזו - נפתלי בנט עד כמה שהוא קטן בתוצאת המנדטים, היה ונותר לשון המאזניים, כשכל גוש זקוק לו לשם הקמת ממשלה. לא מעט פרשנים מציירים אותו כמי שעשוי להוציא את ישראל מהפלונטר הפוליטי לו יסכים להיכנס לבלפור, אך בינתיים הוא שותק ואלו הן הסיבות

הבטחות הבחירות של נפתלי בנט שיקשו עליו לכהן כראש ממשלה
יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט התרוצץ עד השעות האחרונות לפני פתיחת הקלפיות בין האולפנים ודאג לטפטף את מסריו לציבור בהבינו כי הוא יהיה לשון המאזניים בבחירות הללו ולא ליברמן או החרדים כבעבר. כעת מתברר איפה שהאיש צדק על שבעת המנדטים שבהם זכה.

בין המסרים שהדהד בנט באולפנים, היה "עם 10 מנדטים לא אהיה ראש הממשלה הבא, אבל עם 15 כן". במבחן התוצאה בנט קיבל פחות מחצי מהיעד שלו. אמנם התוצאה מחממת את לבו, שלא סיים כמו בבחירות 2019 א' מתחת לאחוז החסימה אבל עדיין הוא איש המפתח הפעם שמסוגל לעשות את השינוי, להיות האיש שיירשם בדפי ההיסטוריה כמי שהדיח את ראש הממשלה החזק והוותיק ביותר בישראל.

לעת עתה בנט שותק ומותח ולא מעדכן אותנו לאן פניו מועדות, בינתיים הפרשנים השונים מציירים ממשלות וקואליציות אפשריות, כשיש מי מהם שטוענים כי נפתלי בנט עשוי להיות ראש הממשלה המוסכם על גוש מתנגדי נתניהו למרות מנין המנדטים הנמוך שקיבל לעומת יאיר לפיד למשל או בני גנץ שממילא כבר נושא בתואר ראש הממשלה החליפי ומחזיק בהסכם חתום להיות ראש הממשלה בפועל החל מנובמבר 2021.

דבר אחד ברור: במוקדם או במאוחר, נפתלי בנט לא בא לפוליטיקה בכדי לדלג ממשרד למשרד, הוא כבר הספיק לכהן כשר הכלכלה, שר התפוצות, שר החינוך, שר הדתות וגם שר הביטחון, כשהמטרה הסופית שלו היא ראשות הממשלה, אולם עם 7 מנדטים בלבד בנט זקוק לאומץ יתר בכדי לקפוץ לאתגר. זאת בעוד הוא מחזיק בשלוש הבטחות בחירות. האחת היא שלא לשבת בממשלה "תחת" יאיר לפיד, והיו מי שלא שמו לב לדגש "תחת לפיד" אבל לא בממשלה שבה הוא ראש ממשלה ולפיד תחתיו עם כוח השפעה רב עוצמה בדמות 17 המנדטים בהם זכה בבחירות.

ההבטחה השנייה היא שלא יהיו בחירות חמישיות. זאת לצד הבטחה שלישית שלא לשבת בממשלה יחד עם 'מרצ' בעקבות התבטאותו של היו"ר ניצן הורוביץ בעניין העמדת חיילי צה"ל בבית הדין הבינלאומי בהאג, ומה עם חברת הכנסת אבתיסאם מרעאנה המסעירה שהשתחלה לה לכנסת ה-24. ומי מדבר בכלל על תמיכת המפלגות הערביות מבחוץ. 

האם נפתלי בנט יצליח להצדיק את הדחת מנהיג הימין בנימין נתניהו, בשביל התואר הנכסף 'ראש הממשלה נפתלי בנט' בביוגרפיה שלו וכל זאת בתקווה שמצביעי הימין יסלחו לו ויבינו את המהלך שלו, בטענה כי עדיף לבלוע את שאר הצפרדעים ולחלל הבטחות ולו בכדי לקיים הבטחה אחת לבוחר - שלא יהיו בחירות חמישיות.

כך או כך ממשלת כלאים שכזו, אם תקום, לא ברור מה תכליתה ואורך תוקפה. מה שבטוח זו עלולה להיות הרפתקה מסוכנת. 

ראשות הממשלה נפתלי בנט תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד