י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הזעם אמיתי ומוצדק"

בגלל האנטישמיות בקבוצה, ביה"ס פיטר את המאמן

תיכון במסצ'וסטס פיטר מאמן פוטבול לאחר שהקבוצה השתמשה בשפה אנטישמית בהתייחסות לאושוויץ בשיטת המשחק שלה

בגלל האנטישמיות בקבוצה, ביה"ס פיטר את המאמן
חיטוי בית ספר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית ספר תיכון במסצ'וסטס שבארה"ב פיטר את מאמן הפוטבול המצליח שלו ושכר יועץ חיצוני שיסייע בחקירת הדיווחים לפיהם הקבוצה השתמשה בשפה אנטישמית - כולל אזכורים של אושוויץ, סביבונים ורבנים - בשיחת המשחק שלה על המגרש.

"הזעם אמיתי, מוצדק, ואנחנו שומעים את זה" נמסר בהודעה מטעם הנהלת בית הספר התיכון דוקסברי. "העובדה שאנשים מבית הספר שלנו השתמשו בשפה פוגענית כל כך, כולל שפה אנטישמית, מחרידה ומאכזבת".

בתגובה, בית הספר ניתק את הקשר עם המאמן הראשי דייב מימרון וביטל את המשחק ביום שישי הקרוב נגד הינגהאם, נכתב בהצהרה, עליה חתמו ארבעה מחברי בית הספר.

מימרון, הוצא לחופשה מנהלתית בתשלום, והושעה מתפקיד ההוראה שלו עד לחקירה נוספת. רוברט טרסטאן, נשיא הליגה נגד השמצה בניו אינגלנד, קרא לחקירה עצמאית. טרסטאן אמר כי נאמר לו שהמילים 'רב' ו'סביבון' שימשו גם במשחקים נוספים. "זה פוגע מאוד בקהילה היהודית שהמילים איכשהו מתחברות לשואה וליהדות", אמר טרסטאן.

המאמן מימרון פרסם השבוע הצהרה בה התנצל. "בשם הצוות והשחקנים של קבוצת הפוטבול של בית הספר התיכון דוקסברי, אני רוצה להביע את התנצלותי על השפה חסרת הרגישות, החריפה והבלתי הולמת בה השתמשו במשחק ב-12 במרץ" כתב.

אנטישמיות בארצות הברית מאמן בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד