י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אגודאים על תנאי"

איבוד הקולות הדרמטי ב'יהדות התורה'; ח"כ גפני מצא את האשמים

בראיון שהעניק יו"ר דגל התורה גפני ליתד נאמן הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי אגודת ישראל החסידית בטענה כי בשורותיה ערקו רבים למפלגתו של בצלאל סמוטריץ'. גפני גם מאשים את יו"ר הצינות הדתית סמוטריץ' על כך שבחש יתר על המידה בציבור החרדי באמצעות אנשי יחסי ציבור

איבוד הקולות הדרמטי ב'יהדות התורה'; ח"כ גפני מצא את האשמים
ח"כ משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כחלק מהפקת לקחים על ירידת הקולות ביהדות התורה, ביום שישי החולף העניק יו״ר יהדות התורה ראיון נרחב ל'יתד נאמן' ובין היתר האשים דווקא קבוצות המזוהות עם אגודת ישראל כמי שעברו בצורה מאורגנת ותמכו בבחירות האלה במפלגת ׳הציונות הדתית׳ של בצלאל סמוטריץ'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בסוף השבוע, ביהדות התורה ירדו בבחירות החולפות בלמעלה מ-25,689 קולות, זאת מבלי לחשב את הגידול הטבעי שבלאו הכי היה אמור להעניק למפלגה קולות נוספים מסיבוב קודם, כך שכל ההפסדים יחד שווים למנדט ויותר שאיבדה המפלגה.

"ידענו מראש שיהיו פחות קולות", הודה גפני בדיעבד ליומון הליטאי, "ידענו זאת ברגע שראינו כי קמה לה רשימה חדשה, רשימה של אנשים העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס, והיא מתחילה לפעול בשולי המחנה שלנו כדי לזנב בנחשלים בדרך".

גפני מאשים את הציונות הדתית של סמוטריץ' על כך שעשתה חריש בציבור החרדי באמצעות איש יחסי ציבור מהמגזר. לדבריו, "הרשימה הזאת הגיעה לקבוצות בציבור הבוחרים שלנו שלא מתחנכות ומחנכות לאורם של רבותינו". גפני מאשים כי "חלק מהם, הם תמיד 'אגודאים על תנאי', והתחילו לשכנע אותם שזו המפלגה הטובה ביותר עבורם".

לדברי גפני, "הם הלכו ושכנעו כי הם כביכול יטפלו יותר טוב מאשר יהדות התורה בכל הנושא של התנהלות מערכת המשפט, של המשטרה, הם הבטיחו להילחם בכל מה שהציק לאותם אנשים ולכן זה דיבר אליהם", גפני ציין וקצף עת אותן קבוצות שתמכו במפלגת הציונות הדתית.

גפני מפנה בדבריו אצבע מאשימה כלפי 'אגודת ישראל': "היו קבוצות בציבור שאנשיהם אינם נמנים על אנשי דגל התורה שהלכו לשם באופן מאורגן, ואף על פי כן אני שמח שגדולי ישראל החליטו שיהדות התורה תמשיך ללכת יחד ולא להתפלג".

"אבל בחלק מהמגזר ההוא", תוקף גפני את החסידים, "היו התארגנויות כאלה של קהילות שלמות, של קבוצות מוכרות וזה הרבה יותר גרוע. הציבור שלנו על כל חלקיו הצביע ברובו הגדול כאיש אחד בעד גדולי ישראל בעד קידוש השם"

בנוגע לפיצול ציין גפני כי הוא שמח שלא התפצלו למרות הכול: "אפשר לקחת כדוגמא וכמודל להבדיל את המגזר הערבי ראינו שגם שהם התפלגו הפעם ובאמת איבדו כמה מנדטים. הרשימה המשותפת עמדה על 15 מנדטים ועכשיו כשנם התפצלו ממנה הם קיבלו יחד 11 במקרה הטוב. הנזק שהיה יכול להיגרם ליהדות כתורה מהליכה נפרדת, עולה עשרת מינים של הנזק שנגרם מזליגה לציונות הדתית".

משה גפני יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד