י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פסח בארץ המגף

השגריר הישראלי: "לא מבינים פה למה שורפים חמץ ברחוב"

שגריר ישראל באיטליה מספר על חוויות חג הפסח בארץ 'המגף'. "יש משמעות גדולה עבורי לערוך סדר כאן ברומא כשגריר מדינת ישראל, לשחזר את סעודת בני החורין הרומאים ולדבר בסיפור הפסח ויום ההולדת הלאומי שלנו"

השגריר הישראלי: "לא מבינים פה למה שורפים חמץ ברחוב"
דרור אידר בבדיקת חמץ צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, סיפר כי באיטליה אנשים לא מבינים למה שורפים את החמץ ברחוב, "בישראל רגילים למדורות שכונתיות בכל אתר. ברומא קשה למצוא. מרקו שלנו, המבשל והמשגיח והקוסם במאכלים, אמר לי שמעולם לא שרף בחוץ חמץ, והשתומם כשסיפרתי לו על המנהג בישראל לשרוף את החמץ במדורות רחוב" כך כתב השגריר בחשבון הפייסבוק שלו.

השגריר הוסיף כי הוא שאל את הרב של רומא, הרב שמואל דיסניי, והוא אמר שיש בבוקר שריפת חמץ ממש בחצר בית הכנסת הגדול. אז השגריר הצטרף, אבל אין כזה מושג לשרוף חמץ כמו בישראל.

השגריר הוסיף כי "יש משמעות גדולה עבורי לערוך סדר כאן ברומא כשגריר מדינת ישראל, לשחזר את סעודת בני החורין הרומאים ולדבר בסיפור הפסח ויום ההולדת הלאומי שלנו. אבל בכל מקום בעולם, יהודים יסיימו את הסדר בקריאה הנצחית: לשנה הבאה בירושלים! לשם פנינו מועדות. אמן"

בתוך כך דווח כי האוכלוסייה באיטליה ירדה בשנה האחרונה בכ-384,000 איש, כאשר מקרי המוות הגיעו לרמתם הגבוהה ביותר עקב ירידת שיעורי הילודה והתפרצות נגיף הקורונה, כך דיווחו גורמים רשמיים ביום שישי האחרון, 108 אלף מתים באיטליה מנגיף הקורונה.

המכון הלאומי לסטטיסטיקה איטלקי (ISTAT) מסר כי ב-31 בדצמבר אוכלוסיית התושבים הייתה יותר מ-59.25 מיליון, אך היא ירדה ב-0.6%, או 383,922, לעומת 31 בדצמבר 2019.

"זה אומר שזה שווה ערך להרס של עיר בגודל של פירנצה". באיטליה נולדו 404,104 תינוקות בשנת 2020, כלומר 16,000 לידות פחות מאשר בשנת 2019.

עוד נמסר ממכון ISTAT כי התפרצות הקורונה חיזקה את מגמת הירידה באוכלוסייה, אשר נמצאת בירידה מאז 2015. בשל השפעת המחלה, מספר המתים עלה ב-17.6% בשנת 2020 בהשוואה לשנה הקודמת.

דרור אידר איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד