י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אז והיום

משעבוד לגאולה: כך מכרו את החמץ לפני שנה

טאופיק עבדאל רחמן מגיע כל ערש"ק מביתו שבאבו גוש אל העיר בני ברק ונכנס לתפקיד "גוי של שבת" לטובת תורני השבת של ארגון 'הצלה'. פעילותו של טאופיק בבני ברק הובילה להכרות מיוחדת עם כל הדקויות והרגישויות הנדרשות להתנהלות בעיר החרדית ואף יודע את ההלכות הנדרשות עפ"י פסיקותיו של רב מערב ב"ב וגאב"ד 'שערי הוראה' הגרש"א שטרן. צפו במכירה לפני שנה במרחק ובמכירה השנה ללא הגבלות

משעבוד לגאולה: כך מכרו את החמץ לפני שנה
הגרש"א שטרן במכירת חמץ השנה צילום: באדיבות המצלם

כמידי שנה בערב חג פסח מגיע טאופיק מאבו גוש אל מעונו של הגרש"א שטרן וקונה את החמץ של תושבי מערב העיר, ארגונים וחברות מסחריות שממנים את הרב כשליח למכירת החמץ.

ערב פסח דאשתקד, בזמן שבני ברק הייתה תחת מגבלות חמורות בשל התפרצות הקורונה, זימן הגרש"א שטרן את הגוי אל ביתו וקיים מכירת חמץ תוך הקפדה על מגבלות הריחוק, בזמן שהרב היה בתוך הבית, הגוי ישב בחדר המדרגות וביצע את קניית החמץ עפ"י הוראות הרב כשהוא ממוגן כנדרש.

ערב פסח תשפ"א, כאשר העיר בני ברק 'ירוקה' וללא מגבלות ב"ה, עלה טאופיק עבדאל רחמן אל מעונו של הגאב"ד הגרש"א שטרן וקנה את החמץ כאשר הוא יושב באולם בית ההוראה 'שערי הוראה' כבשנים עברו יחד עם הרבנים חברי ביה"ד ורבנים נוספים שממנים את הגאב"ד כשליח למכירת חמץ של קהילותיהם.

מכירת חמץ של הרב לוקחת מעל לחצי שעה, במסגרתה מחמיר הרב לעשות כ-7 סוגי קניינים כדי לצאת ידי חובת כל השיטות ההלכתיות.

מימין בשנה שעברה, משמאל השנה

הרב שמואל אליעזר שטרן מכירת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד