ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הנסיבות נבדקות

נזק של מיליארדים: אוניית ענק חוסמת את תעלת סואץ

קרוב ל-20 אלף מכולות מכבידות על סיפון אוניית הענק שנתקעה בשבוע שעבר בגדות תעלת סואץ | המצרים מעדיפים להימנע מפריקת המכולות ושולחות למקום עוד ועוד ספינות גוררות | פקק ימי עצום נוצר במקום

נזק של מיליארדים: אוניית ענק חוסמת את תעלת סואץ
אילוסטרציה צילום: pixabay

כלי התקשורת העולמיים התעשיינים והכלכלנים, עוקבים כולם אחר אוניית ענק אחת שתקעה את תעלת סואץ, דרכה עוברים חלק גדול מסחורות העולם בדרכם אל הים התיכון והנמלים השונים.

ספינת הענק 'אבר גיוון' (ever given) של חברת 'אבר גרין' (ever grin) נתקעה ב-2 גדות התעלה. ונסיבות התאונה עדיין לא פורסמו. ישנם דיווחים על רוחות צד שהסיטו את הספינה. מנגד יש הטוענים לכשל טכני, וישנם אלו המצביעים על כך שהספינה ארוכה יותר מהאורך המותר להיכנס לתעלה.

כרגע פחות מתעסקים הרשויות בסיבת התאונה. הם עסוקים בשחרור תנועה של כ-400 הספינות התקנות במקום. ובדאגה לנזק של מיליארדים מכל יום בו הסחורות מתעכבות.

מצרים החלה בהיערכות לפריקת חלק מהמכולות, למעלה מ-18 אלף במספר. כדי להקל במעט את משקלה דבר שיסייע מעט בהסטת הספינה ובשחרור הפקק העצום.

מנגד מתקבלים דיווחים כי במצרים הסופגת כאמור הפסד יומי של כ-15 מיליון דולר, דמי מעבר שהייתה גובה מספינות העוברות בתעלה. מעדיפים להוזיז את הספינה ללא צורך בהקמת נמל זמני לפריקת המכולות. לצורך כך הובאו למקום עוד 4 ספינות גוררות.

יצוין כי על הספינה הענקית כ-10 מכולות המובילות בעלי חיים, ומיום ליום הסיפור הולך ומסתבך.

מצרים פקק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד