י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שערורייה שלא תאומן"

ישיבת הממשלה למחר בוטלה; בליכוד תוקפים את כחול לבן

בכחול לבן זועמים על כך שהממשלה לא ממנה שר משפטים חדש כפי שדרש היועמ"ש מנדלבליט ובשל כך הם מבטלים את ישיבת הממשלה שתוכננה למחר. שר הבריאות אדלשטיין זועם וטוען כי מדובר בישיבת ממשלה חשובה כשעל השולחן חוזה של רכישת מיליוני חיסונים לישראל

ישיבת הממשלה למחר בוטלה; בליכוד תוקפים את כחול לבן
בני גנץ בליל הבחירות צילום: פלאש 90

כשאזרחי ישראל והפוליטיקאים מלקקים את פצעי מערכת הבחירות האחרונה, ובעוד נראה שבליכוד ספגו מהלומה עם אי השגת 61 אצבעות לקואליציה הבאה, גם עם זו היוצאת הם בקושי מתמודדים, כאשר ישיבת הממשלה החשובה שתוכננה למחר - בוטלה בגלל זעם של כחול לבן.

בכחול לבן כועסים על כך שבליכוד לא דנים על מינוי שר משפטים חדש, כפי שדרש בשבוע החולף היועמ"ש מנדלבליט במכתב ששיגר לראש הממשלה. כצעד תגובה הם מבטלים את ישיבת הממשלה שתוכננה למחר ובה אמורים לדברי שר הבריאות להיחתם חוזים להבאת מיליוני חיסונים לישראל. 

בליכוד הוציאו הערב הודעה תקיפה נגד כחול לבן, בה נאמר: "שערורייה שלא תאומן: בשביל מינויים וג׳ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים שהשיג ראש הממשלה נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות".

עוד הוסיפו: "בני גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף אף הוא בפוסט ארוך: אזרחי ישראל - אלו הנושאים שביקשתי מהממשלה לאשר מחר ובעקבות חוסר האחריות המשווע של השר גנץ הם לא יעלו להצבעה. הדבר יביא לנזק עצום כפי שאפרט לכם כאן: אובדן היכולת לרכוש חיסונים רבים נוספים כדי להיות מוכנים להמשך המאבק בקורונה לחודשים הקרובים, אם נצטרך לתת מנות נוספות. עצירת התשלום למעבדות השונות, עצירת רכש של ראגנטים, עצירת תשלום לספקי דיגום שונים. בלי זה - אין יכולת לבצע בדיקות. אם אין בדיקות - אין שליטה על הקורונה".

"מניעת תשלום למפקדת אלון של פיקוד העורף, האחראית על קיום החקירות האפדימיולוגיות. אם יש זמן שהחקירות אפקטיביות - זה עכשיו, כשהתחלואה יחסית נמוכה. מניעת תקציב להמשך העבודה של "מגן ישראל" והמשל"ט - הגוף שמנהל למעשה את המאבק בקורונה" תקף אדלשטיין, והוסיף: "הקמתי את הגוף הזה כדי שהמאבק בקורונה יהיה אפקטיבי. בלעדיו המאבק בקורונה ירד 10 מדרגות באיכות.

עוד הוסיף אדלשטיין: "מניעת תשלום עבור אחסון החיסונים. עצירת תקציב ייעודי לקופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה. מניעת שיפוי לקופות ולבתי החולים על הטיפול בחולי הקורונה. זאת המציאות. על זה גנץ עושה שרירים".

"אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי", סיכם אדלשטיין.

קורונה יולי אדלשטיין בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד